tisdag 14 februari 2017

Depend #502

Depend #502 släpptes med vårkollektionen Eastern Fusion som finns i butik just nu. En härligt lysande blå färg. Tyvärr är finishen inte riktigt min kopp te, det är lite för mycket penseldragsfest för att det ska gå hem hos mig.





Formulan var ganska tjock, men lättkontrollerad. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 2/5

Stör ni er på penseldragsmärken? För min del varierar det. Är lacket tillräckligt snyggt så kan jag leva med det. Men det finns en gräns. Och enligt mig är den passerad med stackars #502.

Depend #502 is part of the spring collection Eastern Fusion. It has a beautiful, vibrant blue hue. Unfortunately it's also really brushstroke-y. I can live with some brushstroke marks, but this is just too much for me. The formula was thick, but fairly easy to apply (if you overlook the brushstroke marks). Two coats gave me complete coverage.

7 kommentarer:

  1. jag hade också lite penseldrag dock inte så mycket som du fick,,synd för det är en fin färg dock!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänkte att det skulle vara en penseldragsfest redan när jag såg det i flaskan...

      Radera
  2. Nej finishen är sådär. Men jag har hört att den ska vara bra att stämpla med så jag tänkte prova det vid tillfälle, färgen är ju fin:)

    SvaraRadera
  3. Synd på ränderna, men fin färg! Blir spännande att se hur den beter sig på mina naglar sen :)

    SvaraRadera
  4. Nä, den där blev jag inte direkt kär i. För mycket penseldrag och för frostig...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!