torsdag 30 juni 2016

Hett tips! Sephora Instant nail polish remover for glitter


I dag visar jag inget lack utan delar i stället med mig av ett riktigt bra produkttips! Sephora Instant nail polish remover for glitter (långt namn, jag vet) är något så fiffigt som en pullburk (har för mig att det var HelenaLipgloss Bitch som myntade detta eminenta begrepp, men jag kan komma ihåg fel) för glitterlack.

Den här fiffiga lilla burken var en av finalisterna i Daisy Beauty Awards nagelkategori förra året och den vann snabbt mitt hjärta. För den funkar ypperligt! Bara snabbt ner med fingertoppen, vänta några sekunder och så dra nageln mot den lite ruggade svampen så åker allt glitter av. Det hela går faktiskt snabbare än att ta bort ett vanligt lack med bomullspads och remover. Grymt!

Jag har använt denna när jag velat bära ett glitterlack och känna mig säker på att manikyren håller ordentligt, som när jag ska på fest eller ut på krogen eller på något event eller liknande. Då vågar jag inte använda de "peel off"-baser som finns eftersom de ibland har en tendens att hålla dåligt, rätt som det är ramlar lacket av något finger. Då kör jag i stället på ett vanligt baslack och så tar jag enkelt bort lacket med denna burk när jag vill lacka om. Enda anledningen till att jag inte använder den här varje gång jag burit glitterlack är helt enkelt att jag vill "spara på den".

Priset är 95 kr. Min burk har gjort sitt nu, men jag ska köpa en ny så fort jag har vägarna förbi Sephora.

Today I want to share a favorite product with you. Sephora Instant nail polish remover for glitter is such a simple, but clever, little thing. This makes glitter removal so easy! You just dip your nail into the jar, keep it in there for a few seconds, then drag your nail against the textured sponge and pull it out - and the glitter is gone. It's actually quicker than removing a non-glitter polish with remover and cotton pads. This is now my go-to product when I want to wear glitter polish, but don't want to use a peel-off base because I want to be sure my mani lasts for as long as I want it to (when I use peel-off bases I sometimes experience the nail polish suddenly falling off), like when I'm going to a party, or out with friends. In Sweden the price is 95 SEK.

11 kommentarer:

  1. Tack! Jag har varit väldigt nyfiken på den här lille burken, vet att jag till och med stod och höll i en förra sommaren när jag var i Stockholm, men satte tillbaka den. Nästa gång jag befinner mig i närheten av ett Sephora får det bli inköp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar den så tycker absolut du ska testa den!

      Radera
  2. ett bra tips,få se om man har någon chans att skaffa den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor man inte i närheten av en Sephora kan det förstås vara svårt. :-(

      Radera
  3. It sounds like a very nice product!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Är det någon skillnad på den burken och den andra som Sephora säljer, alltså för glitterfria lack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat Sephoras vanliga variant, men om den är samma som andra märkens burkar så är skillnaden svampen däri. Den här burken har en sida på svampen som är har en väldigt skrovlig yta, som man drar nageln emot och som skrapar av lacket. I vanliga "pullburkar" är svampen bara mjuk.

      Radera
  5. Hoppas att Sephora snart öppnar nätbutiken!

    SvaraRadera
  6. Jag ska skriva upp den på min inköpslista :) blir förhoppningsvis en dagsresa till Sthlm över semestern och då ska jag bland annat shoppa lite på Sephora tänkte jag :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!