onsdag 18 maj 2016

Golden Oldie Challenge: Color Club What a Shock!

Det blir ett sent inlägg i dag, trodde inte jag skulle få tid att blogga alls, men plötsligt uppstod en lucka! 

I dag tänkte jag hoppa på en pågående utmaning som Helena på Lacky Corner håller i. Golden Oldie Challenge går ut på att visa gamla godingar, vilket är något jag ofta tänker att jag skulle vilja göra mer av. Jag har ju många gamla, fina lack i samlingen. Veckans färg är grön och det råkar ju också vara Karins gröna onsdag så jag slår två flugor i en smäll i dag kan man säga.

Color Club What a Shock! släpptes med Electro Candy-kollektionen 2009 och jag har haft det sedan dess. Jag älskade verkligen den kollektionen som bestod av neonlack med skimmer i en annan färg. What a Shock! är limegrön med blått skimmer. Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om det när jag köpte detta, men jag kan inte säga att jag är överdrivet imponerad i dag. Vi tittar på bilderna och pratar formula efter det.




Formulan är tunn och skir och blir dessutom strimmig och ojämn. Efter fyra lager är det så gott som helt täckande, men det är fortfarande ganska ojämnt, mer ojämnt än vad jag egentligen kan stå ut med. Kanske var den bättre när flaskan var ny, men jag vet inte, jag har inga minnesbilder av vad jag tyckte om den för sju år sedan. Den torkar halvmatt så topplack är ett måste.

Sammanfattningsvis är färgen och skimret härlig, men formulan kass så slutresultatet blir inte bra.

Mitt betyg: 2/5

Nja, det här kanske inte platsade så bra i den här utmaningen. Det är kanske inte en "goldie", men definitivt en "oldie". Men det var skoj att plocka fram ett så pass gammalt lack i alla fall. Får se om jag plockar fram någon mer gammal gröning innan veckan är slut.

Today I'm partcipating in the Golden Oldie Challenge hosted by Helena over at Lacky Corner. This week's color is green and I got Color Club What a Shock! for you. It's a lime green neon with blue shimmer, released with the Electro Candy collection back in 2009. Wow, I loeved that collection so much! However, I don't remember how I felt about What a Shock! back then, but I'm not too impressed today. The formula is very thin and sheer and it goes on really streaky and uneven. After four coats it's pretty much opaque, but you can still see that it's uneven. It dries semi-matte so top coat is a must. I don't know, I think the color is awesome, but that uneven finish... Nah. Not worth the hazzle really. So maybe this wasn't a "goldie", but it's definitely an "oldie".

4 kommentarer:

  1. Oh, what a gorgeous neon green - so perfect for this time of year!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är jättesnyggt, verkligen synd att formula inte levererar.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!