måndag 14 mars 2016

Deborah Lippmann Marrakesh Express

Min plan var att lacka om till något blått igår så att jag skulle kunna vara med på blå måndag, men eftersom sambon fick migrän så blev det inte så. I stället visar jag er Deborah Lippmann Marrakesh Express som släpptes med julkollektionen Fantastical Holiday 2014. Ett lack som ser superspännande ut i flaskan, men som tyvärr inte fungerar på naglarna.

Basen är skimrigt duokromatisk och skiftar mellan hallonrosa och orange. Dessutom innehåller den stora, oregelbundet formade glitterflagor i guld.

Tyvärr funkar det inte alls. Glittret ser knöligt ut och basen blir ojämn. Tråkigt! Tanken med det är helt klart unik och spännande, men resultatet är inte vackert.





Glittret halkar runt en del under appliceringen och vill gärna leta sig ner i nagelbanden. Basen blir flammig och ojämn och finishen blir knöligt och bucklig på grund av glittret. Jag har tre lager på bilderna.

Mitt betyg: 1/5

Deborah Lippmann Marrakesh Express was released with the Fantastical Holiday collection in 2014. It's a fun idea and certainly unique, but this polish just doesn't work. It has a duochrome base that shifts between a raspberry pink and orange and then large, irregularly shaped gold glitter. Unfortunately this just looks lumpy and unattractive. So sad, if it had worked it would have been so cool! This is three coats.

7 kommentarer:

  1. Nej, det var ingen höjdare! Det ser inte fräscht ut, trots dina ansträngningar! Remover fram... :)
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Alltid trevligt med lack som inte blir minsta lilla sugen. Så man slipper känna att man missar något, menar jag. Men det är himla snyggt i flaskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... ja jag vet, jag känner också ibland. Ah, där slapp jag undan att köpa ett lack TILL.
      / Maria

      Radera
  3. You are right: Much prettier in the bottle...

    SvaraRadera
  4. Nej, det där var inte någon höjdare. Skönt för på så sätt blir min plånbok glad :)

    SvaraRadera
  5. Nej det här känns ungefär som IsaDoras och OPIs silvetmetalliska lack med silverglitter i fast i roligare färger. Ingen hit alltså.

    SvaraRadera
  6. Jag fick detta i en Glossybox för ett tag sedan och gillade det inte heller när jag bar det, trots att det såg ut att ha stor potential i flaskan. Knöligt och trist, tyvärr!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!