måndag 4 januari 2016

OPI Venice - sammanfattning

Läget här hemma är synnerligen bedrövligt måste jag säga. Jag är inne på min 11:e dag med förkylning. Igår vaknade jag upp med en ögoninflammation dessutom. Ser ut som en statist från Walking Dead ungefär. Resten av familjen, sambon och lilla Tuva, är också sjuka, men åtminstone piggare än mig. 

I dag kör vi en sammanfattning av höstkollektionen från OPI, Venice. Jag tänkte som traditionen bjuder göra en sammanfattning och ranka dem i favoritordning.

Då kör vi.






















8. Amore at the Grand Canal.














13. O Suzi Mio.






15. Baroque... But Still Shopping!


En fin kollektion tycker jag. Enda som jag verkligen inte föll för var Baroque... But Still Shopping. Alla övriga 14 lack kan jag uppskatta. Tycker det är roligt att OPI valt att satsa på en del otippade färger i en höstkollektion, kollektionen känns lättare färgmässigt än traditionella höstkollektioner som tenderar att vara murrigare.

Vad tyckte ni om Venice-kollektionen? Har ni skaffat några av lacken? Vilken är er favorit?

How about a late recap of the Venice collection? As usual I've ranked them from the one I love the most to the one I like the least. I think this is a really nice fall collection, I appreciate all of the colors except for Baroque... But Still Shopping! I just don't get those glitters with frosty bases. 

6 kommentarer:

  1. Min favorit är "I cannonli wear this" och jag planerar skaffa en flaska till. Så härlig är den! Det här var en riktigt lyckad kollektion, jag håller med!
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Even if I don't like all of them, I think it is a nice collection overall!

    SvaraRadera
  3. Jag köpte I´ts a Piazza Cake ,Worth a Pretty Penne och A Great Opera-tunity (den sistnämnda efter att ha sett dina bilder faktiskt !).
    Från början var jag inte intresserad av något lack alls, men som vanligt så ser man några snygga swatches och inser att man faktiskt kan tänka sig en och annan flaska :D
    Hoppas du blir fri från förkylnigen snart,låter jobbigt med ögoninflammation på det också :/ /Marianne

    SvaraRadera
  4. En ganska trevlig kollektion. Jag tror jag har enbart ett av dom här och det står otestat än så länge. Självklart föll jag för det röda Gimme A Lido Kiss :)

    SvaraRadera
  5. Jag köpte inte ett enda lack från den här kollektionen faktiskt, är dock rätt förtjust i It's a Piazza Cake, så den kanske hamnar i min ägo så småningom. Men sen är jag sådan att jag ofta inte kommer på att jag vill ha lack från en del kollektioner förrän flera år senare, och då får jag världens problem med att försöka få tag i dem, haha :D Krya på er!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte alla men älskar I Cannoli Wear OPI så jag vågar mig på att säga att det lite min favorit. Trist att ni är så eländiga :(

    SvaraRadera

Kommentera gärna!