onsdag 23 december 2015

OPI I Drive a Supernova

Dagen före julafton! Jag är nästan helt klar. Det enda som återstår är att slå in  ett par julklappar och göra lite julgodis. Jag har precis fixat årets julaftonsmanikyr, men bilder på den får ni se imorgon. 

Vi tar en titt på ännu ett lack från Starlight-kollektionen. När jag såg det i flaskan trodde jag att I Drive a Supernova var ännu ett silverfoil, men efter att ha testat det kan jag konstatera att det är en metallic. Roligare än ännu en foil måste jag säga. Det blir lite penseldragsmärken, men de är ganska diskreta så jag stör mig inte på dem. Jag tycker faktiskt det är rätt fint.



 Formulan var mycket bra. Den är lagom tjock och lättkontrollerad. Eftersom det har en tendens att lämna synliga penseldragsmärken får man hålla lite extra koll på hur man hanterar penseln, men det innebär inga större svårigheter. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 3/5

It's the day before christmas eve (which is when we celebrate christmas here in Sweden, not on christmas day like in many other countries). I'm almost done with all preparations. All that's left is wrapping a few gifts and making some christmas candy. My christmas mani is done, but I'll show you pictures of it tomorrow. Instead, let's take a look at OPI I Drive a Supernova. When I saw it in the bottle I expected it to be another silver foil, but it's actually a metallic. A rather nice metallic too. It's prone to visible brushstroke marks, but they're rather discrete so I don't mind them. The formula is really nice and it covers in two coats.

4 kommentarer:

  1. I like this shade of silver - just right!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade detta framför allt för den höga täckningen skull! har för mig att jag fick den täckande på ett lager och det gör den såklart perfekt till nail art.

    SvaraRadera
  3. Ja den var fin, men vi har ju sett det förut från både OPI och andra.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!