torsdag 26 november 2015

Smitten Polish Jar of Sunshine

Just nu går hela jag lite på halvfart. Om ens det faktiskt. Väntar otåligt på bebisens ankomst och under tiden gör jag inte mycket. Har dåligt med energi till att göra annat än att ligga i soffan och kolla på serier.

I dag tänkte jag i alla fall bjuda på ett riktigt glatt och energiskt lack. Smitten Polish Jar of Sunshine släpptes i somras med Neon Flakies-kollektionen. Jar of Sunshine är lysande orange med guldflakes. Kombon orange och guld är så snygg och klockren! Det här måste jag komma ihåg att plocka fram i sommar.

 
Formulan är trevlig att lacka med, men väldigt skir. Jag har fyra lager på bilderna och då kan man fortfarande ana lite VNL. Nästa gång kommer jag nog lägga det ovanpå ett annat orange lack.

Mitt betyg: 4/5

Smitten Polish Jar of Sunshine was released with the Neon Flakies collection this summer. It's a very bright orange with golden flakes. Orange and gold is such a stunning combo, I truly love how this looks. I bought my bottle when summer was already over, so I have to remember picking it up again next summer. The formula was nice to paint with, but very sheer. This is four coats and it's still not completely opaque. Next time I'll layer it on top of another orange.

11 kommentarer:

  1. Oj, vilken skönhet! Hoppas att inte nagelbanden blir missfärgade bara! Riktigt läckert.
    När är bäbisen planerad att komma?
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bebisen var beräknad att komma i måndags, men än har vi inte sett skymten av henne. :-)

      Radera
  2. Oh - the name is so well chosen for this beauty - love it!

    SvaraRadera
  3. Du skulle ju vila så att kolla serier borde väl funka bra :) kan tänka mig att du känner dig väldigt otålig. Lacket var riktigt läckert! Orange är ingen favorit hos mig men ibland klickar det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju orange, men har inte investerat i så många nya orangea snyggingar i år. Förra året gick jag däremot bananas på orange. :-)

      Radera
  4. Fantastiskt snyggt lack, en riktig energi-kick !
    -Trodde nästan att det inte skulle bli några lackbilder från dig på ett tag nu, så kul att få se dina lackade naglar. /Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag trodde nästan inte det heller, men så föll lusten över mig. :-)

      Radera
  5. Men så galet snyggt! Lycka till när bebisen kommer, snart är hon här och du behöver inte vänta längre :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!