lördag 14 november 2015

Il Était Un Vernis My Favorite Popsicle

När Edgy Polish tog in franska indiemärket Il Était Un Vernis blev jag såklart nyfiken och var tvungen att klicka hem några stycken.

My Favorite Popsicle är riktigt godisrosa med vackert rosa skimmer. Det innehåller också ytterst sparsamt med holografiskt skimmer, men det är inte tillräckligt för att ge känslan av ett holo. Det ger mest lacket en fin lyster.  




Pigmenteringen är väldigt bra, det täcker i princip med ett lager, men jag lade ändå på ett andra lager. Formulan var väldigt trevlig och lättlackad.

Mitt betyg: 4/5

Lacken från Il Était Un Vernis kostar 149 kr/12 ml hos Edgy Polish.

I recently ordered my first polishes from french indie Il Était Un Vernis from Edgy Polish. My First Popsicle is a really pretty medium pink with pink and holographic shimmer. I haven't seen any rainbows though, the holographic shimmer mostly adds a nice lustre to the polish. The pigmentation is very good, you can probably get away with just one coat, but I did two just to be safe. Application was very smooth and easy.

6 kommentarer:

  1. Jag har bara testat ett lack från det här märket än så länge, men det gav mig absolut mersmak. Det här ser också väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid så roligt att testa nya märken! Det här var en trevlig bekantskap. :-)

      Radera
  2. It's really cute, and it suits you very well!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt rosarött det ser ut. Gillar´t !
    / Marianne

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, det är nästan självlysande på dina bilder. Läckert! Och att jag sedan gillar rosa o rött ihop gör det inte mindre läckert... WOW, helt enkelt.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!