tisdag 27 oktober 2015

OPI My Gondola Or Yours?

Nu har vi kommit till det sista lacket från Venice-kollektionen som jag har kvar att visa er. My Gondola Or Yours? är ett svart krämlack, varken mer eller mindre. Jag bär aldrig svarta krämlack på egen hand, tycker inte om hur de ser ut på mig. Jag använder dem desto oftare som bas för roliga glitter och andra effektlack. Därför är svarta lack alltid intressanta, jag är alltid på jakt efter svarta lack av god kvalitet. De ska vara lätta att lacka med och allra helst täcka med bara ett lager, även om två lager är okej.

My Gondola Or Yours? blev tyvärr ingen ny favorit.


Formulan är väldigt tunn, faktiskt på gränsen till vattnig, och ganska rinnig. Ingen höjdare alls dessvärre. Det täcker med 2-3 lager, jag har testat det två gånger och ena gången klarade jag mig med två lager, andra gången behövde jag tre lager.

Mitt betyg: 2/5


I never black cremes on their own, but I often use them as a base for glitters and other effect polishes. Therefore, a new black is always interesting, I'm constantly on the lookout for good black cremes. Unfortunately OPI My Gondola Or Yours? wont't become a new favorite. The formula is very thin, almost watery, and pretty runny. Not great at all. It's opaque in 2-3 coats.

8 kommentarer:

  1. Nja, den här hoppar nog jag över. Finns bättre svarta där ute.

    SvaraRadera
  2. I also never wear black on it's own, but I do prefer black one coaters...

    SvaraRadera
  3. Jag är inte heller så mkt för rent svarta lack, men det här ser väldigt glansigt och fint ut iallafall :-)
    /Marianne

    SvaraRadera
  4. Whaat, det här är det väl lite skimmer i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har på mig det idag för första gången, och ja... det är skimmer!
      / Maria

      Radera
  5. Vad märkligt, jag har på mig det här lacket idag just! Första gången... Jag håller med om att det är vattnigt, men jag tycker det var bra! Det ger inte den här tjocka känslan, utan känns smidigt efter lager 2. Jag tycker det var ett superlack. Vilka fina svarta favoriter har du då?
    / Maria

    SvaraRadera
  6. Men vad skymt, varför släppa ett sånt svart krämlack för? Jag gillar OPIs Who Are You Calling Bossy ?!?, den täcker med ett lager på mig..

    SvaraRadera

Kommentera gärna!