onsdag 1 juli 2015

OPI Visions of Georgia Green

I dag är det grön onsdag hos Karin och jag bidrar med OPI Visions of Georgia Green, ett av de nya lacken i Coca-Cola-kollektionen. Den ljust gröna nyansen ska påminna om färgen på de första Coca-cola flaskorna och vars gröna färg kallas Georgia Green. Det är en blek grön och här finns gröna skimmerflecks och ljusrosa skimmer som ger lacket en nästan duokromatisk effekt.


 Jag föll inte riktigt för detta. Färgen är för blek, jag tycker naglarna känns lite urvattnade i detta. Men unikt är det åtminstone.

Det här kräver sina lager för att täcka. Jag har fyra lager på bilderna och då är det fortfarande inte helt täckande.

Mitt betyg: 2/5

OPI Visions of Georgia Green is one of the new additions to the Coca-Cola collection. It's a very pale green with green shimmer flecks and light pink shimmer that gives the polish a slight duochrome effect. Its very unique, but I didn't really fall for it. It's just too pale and I think it makes my nails look all washed out. The formula is sheer, I'm wearing four coats in the picture and I still have VNL.

21 kommentarer:

  1. Det ser lite vattnigt ut men jag gillar flecksen, (Flecksarna, flecks.. Vad sjutton man kallar dom i plural!) dom är väldigt vackra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är fina, men de räcker inte för att jag ska tycka om det. :-)

      Radera
  2. Svar
    1. Hade det varit lite mer "oumph" i färgen hade jag nog gillat det bättre.

      Radera
  3. Jag har blandade känslor. Både gillar och känner som du att det är för blekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att jag skulle gilla det mer faktiskt, men väl på naglarna så blev jag lite besviken.

      Radera
  4. Nä jag var inte heller helt övertygad, åtminstone inte av de bilder jag sett. Hoppar nog över detta.

    SvaraRadera
  5. I agree, it is unique, but maybe not really pretty - it does however make a good impression of the first bottles, I miss them :D

    SvaraRadera
  6. Jag är inte så impad av färgen, men den påminner nog faktiskt om flaskfärgen nu när du säger det.

    SvaraRadera
  7. Blir det snyggare över mörka undisar kanske? För det ser fisigt och skirt ut så här, men det skimrar som om det ändå har potential... Oo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, men samtidigt tror jag den bleka färgen går förlorad då.

      Radera
  8. Fin nyans iaf, och undrar detsamma som Anonym ovan frågar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fin, men inget jag vill bära.

      Radera
  9. Jag har väldigt svårt att bestämma mig för vad jag tycker om det här lacket. Men jag skulle inte köpa det så det får vi väl betrakta som tummen ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller möjligtvis en neutral sådärskakning med handen:)

      Radera
    2. Jag skulle inte heller ha köpt det.

      Radera
  10. Haha...kul kommentarer att läsa. Jag har också lite delade meningar om det, för flejksen är fina men flaskfärgen är lite för urvattnad.

    SvaraRadera
  11. Samlaren i mig behöver detta.. Har alla andra lack från Coca cola (utom den som inte släpptes i Sverige, den som kom med en gosedjurs björn) och lär nog köpa de som saknas i usa om de finns kvar

    SvaraRadera

Kommentera gärna!