torsdag 7 maj 2015

OPI Chiffon My Mind

OPI Chiffon My Mind väckte mitt intresse så fort jag såg det i flaskan. En ganska skir vit med skimmer i blått och rosa. Vacker, men tyvärr med vissa appliceringsproblem. Mer om formulan efter bilderna.


Jag hade svårt att få denna jämn. Det blev strimmigt och ojämnt. På bilderna har jag tre lager och som ni ser är det fortfarande ganska ojämnt. Synd på så rara ärter!

Mitt betyg: 2/5

OPI Chiffon My Mind was released with the Soft Shades 2015 collection. It's a sheer white with beautiful shimmer in blue and pink. Unfortunately I had some problems with the application. It went on streaky and uneven. I'm wearing three coats in the pictures and as you can see, it's still uneven.

18 kommentarer:

  1. Märkligt att du har problem med appliceringen, jag märkte ingenting sådant! Jag älskar den här färgen, den var unik och väldigt fräsch. Jag köpte hela tre flaskor!! Lite överdrivet kanske, jag vet... men hittar jag något jag tycker om så... varför inte? Som du förstår tycker jag att den är värd en 5:a enligt ditt rankningssystem.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rimligt att skaffa tre flaskor om man älskar ett lack, haha! :-) Sådär är det ju ibland, någon älskar en formula, en annan hatar den. Jag kom inte alls överens med Chiffon My Mind.

      Radera
  2. It's a pity about the formula, it is such a delicate and beautiful polish...

    SvaraRadera
  3. Älskar den och med min vurm för nästan-vita lack så "behöver" jag nog den här alldeles förträffligt mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också vitt, det blir så fräscht på naglarna!

      Radera
  4. Ett jättefint lack troligen ett sånt där som man måste öva på att applicera. Precis som med Don't touch my tutu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med! Don´t touch my tutu är komplicerad att applicera!!
      / Maria

      Radera
    2. Jag hade konstigt nog inga problem med Don't Touch My Tutu, men det här var inget roligt.

      Radera
  5. Svar
    1. Håller med, fördelen med vita lack!

      Radera
  6. Vad tråkigt att det blev så ojämnt! Har inte sett det någon annanstans så du kanske fått en dålig flaska? Tror jag ska införskaffa detta, ser så snyggt och fräscht ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst flera recensioner där de upplevt det som jag så jag verkar inte vara ensam. :-)

      Radera
  7. Ser väldigt sött och fräscht ut. Synd att det skulle vara lite bökigt, det avskräcker mig nog mycket. Även om jag läser i kommentarerna att andra haft bättre tur.

    SvaraRadera
  8. Pretty shimmer! Love the elegancy, suits you well!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!