söndag 13 juli 2014

OPI You're So Vain-illa

OPI You're So Vain-illa från Icons of Happiness-kollektionen är ett ljusbeiget krämlack. Det var en av mina förhandsfavoriter när jag såg lacken i flaskorna och jag blev inte besviken. Det är riktigt snyggt, en sån där färg som är skön att bära när man gått bananas på mer galna lack och behöver rensa paletten.



 Jag har dessvärre glömt anteckna hur formulan var på denna och jag kan inte heller dra mig till minnes hur jag upplevde den. Skäms på mig. Men jag vet i alla fall att det här är tre lager. 

Mitt betyg: 4/5

OPI You're So Vain-illa from the Icons of  Happiness collection is a light beige creme. A really nice color, I like wearing colors like this one as a "palette cleanser" after a period of wearing a lot of bright colors and crazy indies. :-) 
Unfortunately I forgot to take notes on how the formula was and I don't really remember how it was, so I can't comment on that. At least I remember how many coats I did. Three. :-)

8 kommentarer:

  1. Jag gillar den. Varm och mjuk. Tänker på vaniljsås när jag ser den och det var ju den smaken de ville ha fram också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får faktiskt inga vaniljvibbar av den, men det spelar ju ingen roll. :-)

      Radera
  2. Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar vad ni ser i denna, jag tycker den är rätt ful. Kan iofs tänka mig att den kan funka som bas för nail art, men på egen hand gör den mig inte lycklig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den skulle säkert utgöra en bra bas för nail art, men jag tycker den är snygg på egen hand också. :-)

      Radera
  3. Njaaa säger jag. Jag kan förstå det fina, men jag tror att det är ett sånt där typiskt lack som jag skulle tröttna på på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar som sagt att använda den här typen av lågmälda, sofistikerade färger ibland. Tycker naglarna blir snygga i färger som denna. :-)

      Radera
  4. Jag gillade detta direkt jag såg det, nu är det på väg hem till mig men jag är inte helt hundra på om jag gillar det längre... haha. Men det blir förmodligen bättre när jag får ha det på naglarna!

    SvaraRadera
  5. It's nice and good finish for 3 coats! I'll need to try it soon :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!