tisdag 22 juli 2014

OPI Today I Accomplished Zero

I dag tänkte jag att vi skulle ta oss en titt på det alldeles ljuvliga glittret från OPI:s Icons Of Happiness-kollektion. Today I Accomplished Zero är en svart jelly sprängfylld med rött glitter. Otroligt dramatiskt och snyggt. För mig är det visserligen mer av ett höstlack (ibland är jag traditionell på det sättet), men vad gör det. Jag ser fram emot att plocka fram det igen till hösten.

 
Glittret har inga problem att lysa igenom den svarta basen utan det glittrar som bara den. Jag förväntade mig att den skulle vara lite skir, men två flödigare lager räckte för full täckning. Sen krävs det ett par lager överlack för att få en slät yta. Formulan var i alla fall bra, något tjock kanske, men lätt att lacka med. 

Mitt betyg: 5/5

Jag har ett par svarta lack med rött glitter sen tidigare, men det här är nog min nya favorit. 

OPI Today I Accomplished Zero was released with the Icons Of Happiness collection. It's a black jelly with lots of red glitter. So dramatic and gorgeous! To me this screams fall so I'll probably use it again in a few months. 
I expected this to be a little sheer, but two thicker coats gave me full coverage. The formula was a tad bit thick, but nice to paint with.

18 kommentarer:

  1. Riktigt fint, jag blir sugen på att kolla in hela kollektionen!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit så impad av det här när jag sett det på andra bloggar, men dina bilder fick mig att ändra mig. Till hösten skulle ju det vara perfekt eller varför inte till jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inga särskilda förväntningar på detta, men blev positivt överraskad. Tror det är min favorit från kollektionen.

      Radera
  3. Skulle önska lite mer djup i det, men det kanske har det live…? Snygg iaf. Härligt till hösten! Eller varför inte till halloween? Eller till jul som Helena sa? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det har bra med djup, men det är ju bara jag. Jag vill bära det på någon fest i höst. :-)

      Radera
  4. Det är fint men jag tycker nog som Jezzica, lite mer djup hade inte skadat. Little Red Corvette ovanpå svart är otroligt mycket snyggare i mina ögon, hade gärna sett lite mer variation i glittren i denna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det har tillräckligt med djup. Kan tänka mig att Little Red Corvette är galet fint ovanpå svart!

      Radera
  5. Ok, jag måste nog ha det här ändå... Fan också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det finaste lacket i kollektionen enligt mig. :-)

      Radera
  6. This one is stunning! I do love it so much :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Me too, it's my favorite from the collection!

      Radera
  7. Väldigt fint! Jag är generellt inte så förtjust i svarta lack, så jag köpte inte denna. Ångrar mig lite nu. ;)

    SvaraRadera
  8. Väldigt vackert! Men det känns lite som en blank version av Mariah Careys Stay the Night. Kan det vara så?

    SvaraRadera
  9. Å så fint det är! Jag har fantaversionen, den med orange glitter (vet inte om du recenserat den redan) och jag älskar den! Men det här kommer som nummer två tror jag!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!