söndag 22 juni 2014

OPI A Grape Affair +en liten nyhet

Hoppas ni hade en härlig midsommar och en skön midsommardag! 

Jag tänkte visa er ett av lacken från Icons of Happiness-kollektionen, det blåbaserade lila krämlacket A Grape Affair. När jag såg det i flaskan tyckte jag inte att det såg så upphetsande ut. Men väl på blev jag ändå lite överraskad, jag trivdes rätt bra i det. För mig är det dock mer en höstfärg så den åker nog fram igen till hösten.







Formulan var mycket bra, lagom tjock och lättkontrollerad. Jag körde på tre lager, men använder man tjockare lager så räcker det förmodligen med två.

Mitt betyg: 3/5

Sen måste jag också bjuda på ett par bilder av vår blivande familjemedlem. Jag och pojkvännen har köpt hund, en liten boxerhanne som bara är fyra veckor än så länge. Igår hälsade vi på honom för första gången och vi får hämta hem honom om 4,5 vecka ungefär. Det ska bli så roligt, men det innebär förstås också ett stort ansvar. Boxern kräver mycket mental aktivitet och motion för att må bra, den beskrivs ofta som en ängel i en gangsters kropp och man brukar säga att den förblir valp hela livet. :-)

Säg hej till Ozzy!




Today I'm showing you OPI A Grape Affair from the Icons Of Happiness collection. It's a blue toned purple creme. It didn't look that exciting in the bottle but I actually liked wearing it. To me it's more of a fall color though. The formula was very nice, smooth and creamy. I used three coats, but if you use thicker coats than I did you'll probably get away with two.
And I have to introduce you to our new family member! Say hello to Ozzy, a little boxer puppy that will be moving home to us in about four weeks. He's so cute! :-)

31 kommentarer:

  1. Lille söta Ozzy! Misstänker att ni håller på att längta ihjäl er just nu. Men tiden går fort och snart har ni han hemma hos er :)

    Det här lacket tyckte jag var jättefint. Håller med om att det kanske är mer höstfärg, men för mig har det mindre betydelse. Är jag sugen på ett mörkt lack så har jag det även om solen illhåjar på himlen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi längtar efter honom men fattar också att det kommer att bli mycket jobb. :-)

      Radera
  2. Men gulleplutten, så söt. Vad roligt med en extra familjemedlem. :)

    Lacket ser ut att vara riktigt snyggt. Ska bli kul att testa.

    SvaraRadera
  3. Men åhhhh sååå söt! Vad roligt för er, hoppas du kommer bjuda oss på fler bilder framöver på den lilla sötnosen. ;-)
    Åh ja just det, lacket är jättefint.....tror valpen snodde hela showen...hihi...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kommer ni få se fler bilder! :-)

      Radera
  4. Nice colour! I like it :-)

    Oh wow Ozzy is such a cutie :-D Plenty of cuddles for him! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I can't wait to take him home! :-)

      Radera
    2. Hehe I know that feeling when I got my cats :-D Too excited hehe.

      More photos please when he's home :-)

      Radera
  5. gorgeous shade ;)) oh, how cute dog

    http://prettypurplenails92.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Men halledulandemig då så söt man kan vara! Vill klappa! :)

    SvaraRadera
  7. Lacket är snyggt med Ozzy stjäl såklart hela showen, en sån liten goding!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han hur söt som helst! Kan inte fatta att vi snart kommer ha en valp här hemma. :-)

      Radera
  8. Ohhhh how cute is this little puppy????? And this purple is super pretty! I can never have enough of those shades!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm difficult when it comes to purples, but I liked this one. :-)

      Radera
  9. Hej Ozzy! Så söt han är. Och fint lack förresten :)

    SvaraRadera
  10. Så fina, både lacket och vovvsingen! :D

    SvaraRadera
  11. Ooh! Ozzy är hur söt som helst!!
    Lacket är också fint.

    SvaraRadera
  12. Ooooh det var det sötaste jag sett! Älskar boxer-hundar! Stort grattis och säg till om ni behöver hundvakt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han supersöt! Och hundvakter lär säkert behövas. ;-)

      Radera
  13. Vilken jättesöt hund, det blir mycket gos å bus!
    Tycker om lacket också, jag tror inte jag har något liknande i min lilla samling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är helt inställda på att det kommer busas rejält. :-)

      Radera
  14. Ozzy är ju väldens sötis! Vad kul att ni har skaffat en hund! Men, har ni katten kvar?

    Och så lacket då, det var förvånansvärt snyggt! Jag har inte ägnat det så mycket uppmärksamhet, utan tyckte direkt att det såg tråkigt ut! Meeeen, så fel jag hade! Det är ju supersnyggt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda (har ju två) katterna är kvar. Vi räknar med att de kommer att komma överens fint när de lärt känna varandra. :-)

      Radera
  15. Svar
    1. Visst är han underbar! Längtar efter honom! :-)

      Radera
  16. Lacket e jätte snyggt. Grattis till lilla Ozzy :) så söt. Hoppas man får se mer av han sedan när han kommit hem :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!