fredag 20 juni 2014

Årets midsommarmanikyr: OPI Coca-Cola Red

Jag kände för att bära något klassiskt i dag så valet föll på OPI Coca-Cola Red från Icons of Happiness-kollektionen. Coca-Cola Red är ett krämlack i en ganska ljus, somrig röd nyans. Väldigt fin!









Formulan var fantastiskt bra. Lagom tjock och lätt att lacka med. Det är också väldigt täckande, ett lager gav i princip full täckning men jag lackade ändå två lager.

Mitt betyg: 4/5

Jag önskar er alla en trevlig midsommar! Hur ska ni fira?

Today we celebrate Midsummer's Eve here in Sweden. That includes dancing around a pole, eating herring, drinking schnapps and barbecuing. I felt like wearing something classic so I picked up OPI Coca-Cola Red from the Icons of Happiness collection. It's a lighter red, very appropriate for summer. It's pretty much a one coater, though I did use two coats. The formula was great, very smooth and creamy.

24 kommentarer:

  1. Så mycket mer klassiskt än det här kan det väl inte bli va? Älskar den här typen av röda. Firar ihop med goda vänner en stund innan sängen kallar mig tillbaka. Ha en underbar Midsommar afton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, får aldrig nog av rött i några former. Köper gärna nya. :-)

      Radera
  2. Mycket tjusigt och classy! Klär dig kanonfint! Vi ska till svärföräldrarna och äta gott och femkampa. Får se hur länge jag orkar, magen börjar kännas ordentligt nu :)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt! Jag ska fira hos mammsen och pappsen. Midsommarstångsfritt men jag gissar med jordgubbstårta och grillat i varje fall. Ju färre blomsterkransar desto bättre är min paroll - har aldrig förstått grejen med midsommarfirande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar midsommar! Midsommar och jul, det är mina högtider det. Resten kan jag ha och mista. :-)

      Radera
  4. Wow, vilken härlig färg!
    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  5. This is certainly a stunning red! I got the mini set of these and gonna start using them shortly :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love it! I'm still wearing it, but I'm going to change in a few minutes. :-)

      Radera
  6. Love a classic red like this!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Me too, I can't get enough of them! :-)

      Radera
  7. Verkligen klassiskt vackert! Vi hade gäster och grillade i trädgården, en mycket trevlig kväll. Hoppad att du också hade det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter kanontrevligt! Jag hade det jättetrevligt på alla sätt och vis. :-)

      Radera
  8. Så snyggt! Finns dessa att köpa i Sverige? Gärna tips på var, jag hittar inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ska finnas på Åhléns, Kicks, salonger och webbshoppar från mitten av juni.

      Radera
  9. Härlig röd! Den här ska jag köpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag, den är riktigt fin! :-)

      Radera
  10. Ja, ja, ja.... jag visste väl att det skulle vara en sådan skönhet! Vad glad jag blir att lacket motsvarar förväntningarna!

    Jag firade midsommar tillsammans med vänner + make på mitt lantställe. Jag hade sillfrukost och det var lite kors i taket, för det var premiär för mig med den typen av bjudning. Jag som inte ens äter sill! Men det föll på min lott detta år att fixa frukosten och det blev finfint.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Är detta likt my fortune cookie? Ser ut så på flaskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte My Fortune Cookie så det kan jag tyvärr inte svara på.

      Radera
    2. Äsch skit samma, vem försöker jag lura, kommer ju köpa detta ljuvliga ändå :-)

      Radera

Kommentera gärna!