lördag 19 april 2014

Årets påskaftonsmanikyr: China Glaze Metro Pollen-tin

Glad påsk på er! I dag är det påskafton och jag och pojkvännen ska på påskmiddag hos mamma tillsammans med min syster, svåger och lilla systerdottern Molly, 4 månader. Mys!

På naglarna har jag som traditionen bjuder gult. China Glaze Metro Pollen-tin från vårkollektionen City Flourish. En lite udda gul som jag inte kunde motstå. Färgen får mig att tänka på färgen på osten på en cheeseburgare. Den är lite smutsig och drar lite mer åt orange än vad bilderna visar. Min kamera tyckte att det var en knepig färg att fånga och lyckades inte riktigt trots idogt kämpande.




Appliceringen var hemsk. Hemsk! Gula lack är ju ofta knepiga och Metro Pollen-tin hör till en av de knepigare jag råkat ut för. Formulan var tjock och rinnig och det blir strimmigt och ojämnt. Försöker man jämna till det med borsten så är risken stor för "bald spots" så det bästa man kan göra är att försöka använda så få penseldrag som möjligt. Lägg hellre på ett lager till för att jämna ut ojämnheter än att gå tillbaka med penseln för att försöka jämna ut dem. 

Är det då värt att skaffa? Jag tycker det, eftersom jag älskar färgen. Till och med pojkvännen, som normalt inte gillar gula lack, tyckte att det här var ovanligt snyggt.

Mitt betyg: 3/5

Happy easter to all of my readers! I always wear yellow on easter eve and this year's pick is China Glaze Metro Pollen-tin from the City Flourish collection. It's a pretty unusual shade of yellow, it's slightly dirty and it leans a little towards orange (though you can't tell that by my pictures, my camera did a poor job catching the true color). It reminds me of the cheese you find on a cheese burger. I love the color! 
The application was a PITA. The formula is thick and runny. It comes on streaky and uneven and if you try to go back and even it out, you might end up with bald spots. My advice is to try and use as few brushstrokes as you can. I'm wearing three coats in the pictures.

12 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut på dina bilder. Synd på formulan, det gäller att vara på rätt humör när man lackar.
    Glad Påsk =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, och det underlättar om färgen är tillräckligt fin för att vara värd mödan. :-)

      Radera
  2. En läcker färg och väldigt påskig! Glad påsk till dig också!:)

    SvaraRadera
  3. Verkligen en underbar färg i min smak, men formulan lät onekligen lite hopplös... Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, formulan var inget kul alls. Men jag ÄLSKAR verkligen färgen så det var faktiskt värt mödan. :-)

      Radera
  4. Hej, en härlig färg. Själv köper jag alla mina nagellack i Tyskland och har självklart oxå valt gult till påsk. länkar bild på mitt påsknagellack.

    https://www.meindm.at/schoenheit/shop/Beauty/N%C3%A4gel/Nagellacke/essence/essence-colour-%26-go-Nagellack/157897/2_10006280.action

    SvaraRadera
    Svar
    1. Essence gör fina lack, har två stycken jag tycker mycket om!

      Radera
  5. Färgen är ju skitsnygg. Får nog skaffa detta trots att det är hemskt att måla med.

    SvaraRadera
  6. Väldigt härlig gul, men om applikationen var så hemsk så står jag nog över ändå...

    SvaraRadera
  7. Härlig, härlig gul men efter din beskrivning blir det inget köp. :D

    SvaraRadera
  8. Synd på appliceringen, för den gula nyansen är extremt fin!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!