onsdag 12 mars 2014

OPI Amazon...Amazoff

Grön onsdag hos Karin och jag visar er det lack som lockade allra mest från Brazil-kollektionen. Tyvärr gör inte mina bilder Amazon...Amazoff rättvisa. Det är så sjukt mycket snyggare än mina bilder visar. Det är ett grönt lack med fint, fint skimmer. Så fint att det är i princip osynligt. En rätt knallig, lysande grön som drar åt blått - faktiskt en rätt ovanlig nyans, jag tror inte jag har någon dupe i samlingen. Det ser inte så ovanligt ut på bilderna, men så gör de som sagt inte lacket rättvisa heller.

Ni behöver det här. Lita på mig. :-)




Formulan är ganska tunn och lite rinnig. Det gick dock ändå bra att lacka med och täcker med två lager.

Gjorde en snabb googling för att se om jag kunde hitta någon blogg som lyckats bättre med att fånga den fina gröna färgen, men jag tycker inte någon lyckats riktigt. Ni får ta er till butik och titta.

Mitt betyg: 4/5

OPI Amazon...Amazoff from the Brazil collection is a gorgeous blue toned green with a pretty much invisible shimmer. It's a pretty unique shade of green, my pictures aren't that color accurate. It's brighter and prettier in real life. My advice is GET IT! :-)
The formula is slightly thin and runny, but I had no problems applying it. Two coats gave me full coverage.

33 kommentarer:

  1. Jag tänker direkt på den gröna från OPI Hong Kong collection. Är DE inte lika?

    Den här färgen var hus som helst väldigt snygg! Tycker din hudton på sista bilden känns lite gul (inget ont om det, för jag förstår att det är supersvårt att fota lacken), men det påverkar även lackets färg...

    Tack för att du visar BRAZIL, Jag ser fram emot de övriga färgerna i den kollektionen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de är faktiskt inte särskilt lika. De ser kanske lika ut på bilderna, men som sagt, bilderna stämmer inte överens med verkligheten riktigt. Amazon...Amazoff är mycket snyggare irl. Och de två sista bilderna är tagna i solljus så det är därför de är gulare, ljuset är varmare helt enkelt. :-)

      Radera
    2. Menar du att den här är så unik! Kanske skulle jag ta och titta på den igen då? Jag ratade den nämligen när jag handlade in lacken från Brazil-kollektionen.

      Har du sett OPI Fly från Nicki Minaj kollektionen! Den är också i någon grön / blå färg som jag inte kan definiera. Jag har den hemma och funderade igår på om det här kunde vara en swatch? Det är också ett riktigt snyggt lack.

      Kram Maria

      Radera
    3. Ja, jag kan inte komma på någon grön som liknar denna. Jag har Fly också och tycker den är betydligt mer blå. :-)

      Radera
    4. Ja det stämmer att den är mer blå, för jag kollade in FLY igår.
      Rackarns snygga, båda två.

      Radera
  2. Eftersom jag litar på dig så köpte jag det redan innan du påpekade att jag faktiskt behöver det ;)

    Jag blir så sugen på att hem och måla med det här. Har målat upp på sticka och det ser sjukt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Älskar det! Längtar efter att bära det igen. :-)

      Radera
  3. Så vackert! Tror det är detta som jag är mest nyfiken på i denna kollektionen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt klart ett av kollektionens måsten!

      Radera
  4. Ser väldigt fint ut i solen! Får kolla in det, eventuellt... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är värt att spana in. Mina bilder gör det inte alls rättvisa. :-)

      Radera
  5. Kanske skulle köpa mig en flaska ändå :)

    SvaraRadera
  6. Det är så himla fint! Men jag håller med om att den faktiskt nyansen är extremt svårfångad på bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har inte hittat någon swatch där det ser ut som det gör i verkligheten.

      Radera
  7. Så fint! Amazongrön är precis vad jag längtar efter nu!

    SvaraRadera
  8. Ser iofs fint men jag är alldeles övertygad om att jag inte behöver det, inte riktigt min gröna även om det är jättetjusigt på dig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du måste kolla in det i butik! Det är sååå fint!

      Radera
  9. Hade inte förstått att det var skimmer i det här! Det ökar ha-begäret kan jag säga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köp det inte för skimrets skull bara. Det är som sagt i princip osynligt. :-)

      Radera
  10. Jättefin har den själv. Enda nackdelen är att den färgar av sig sjukt mycket på naglarna trots bra underlack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde den det på dig? Jag klarade mig utan missfärgningar.

      Radera
    2. Jag hade också problem med grym missfärgning trots mitt underlack! Idag har jag ljusrosa TUTO från Dior på mig, och det ser inte bra ut. Det är alltför mycket gröna färgpigment kvar så naglarna ser plågsamt smutsiga och ofräscha ut.

      Radera
  11. Jag litar ju på dig så jag ska försöka komma ihåg det när jag någon gång gör en beställning.

    SvaraRadera
  12. Stod i butik och valde mellan detta och where did suzis man-go. Det blev det senare, men jag vill verkligen ha det här. Nu ännu mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. WDSM är ju också ett måste så det var ju ett bra köp, men hoppas du får tillfälle att skaffa detta också. :-)

      Radera
  13. Okej säger du det så, nu vill jag ha det ännu mer! ;)
    Det enda jag funderar på om det kan vara lite likt (utom det diskreta skimret då) är Nubar Mystique?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!