söndag 23 mars 2014

Depend #2082 Sweet Pink

Depend #2082 Sweet Pink släpptes med Chameleon-kollektionen i slutet av sommaren förra året. Kollektionen bestod av duokromatiska lack, men jag vet inte om jag vill kalla det här duokromt. Det är rosa med massor av blått skimmer. Jättefint, jag älskar rosa med blått skimmer, men för mig är det inte duokromt. 








Formulan var kanon, lagom tjock och lättlackad. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Jag vet inte om det här går att få tag i längre, det kanske det inte gör, men det kostade i alla fall 49 kr/5 ml.

Depend #2082 Sweet Pink was released last year with the Chameleon collection, a collection of duochromes. I wouldn't call this duochrome though. It's pink with heavy blue shimmer, but it doesn't qualify as a duochrome in my book. I don't mind though, I love pinks with blue shimmer. The formula was great and covered in three coats.

3 kommentarer:

  1. Det känns väldigt 80-tal... Ankie Bagger och Solstollarna...men det är ganska gulligt!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också 80-tal, känns sådär för mig tyvärr. Och tänkte precis som du, det känns mer som om det innehåller kontrasterande skimmer än som ett verkligt duochromt lack...

    SvaraRadera
  3. Håller återigen med dig helt och hållet. Inte duokromt utan kontrasterande skimmer som ger en flash, liksom. Det var ju rätt populärt för några år sedan. Minns Color Clubs lack med kontrasterande skimmer men kommer inte på namnen nu. China Glaze gjorde också några. Åh... Man har varit med för länge när kollektioner och lack flyter ihop...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!