tisdag 28 januari 2014

OPI Love Angel Music Baby

OPI Love Angel Music Baby är det andra satinmatta lacket från OPI:s samarbete med Gwen Stefani. Det rör sig om en kall guldnyans, tyvärr tycker jag att den känns lite menlös och tråkig.





Jag brukar ju gilla kalla guldtoner så jag har funderat lite över varför det här inte går hem och det är nog för att jag tycker att guld kräver att det glittrar lite, för mig funkar det inte i en matt version.

Formulan var åt det tjockare hållet, men lätt att lack med. Det torkar snabbt och täcker med två lager.

Mitt betyg: 2/5

Vad tycker ni om detta?

OPI Love Angel Music Baby is a satin matte, cool gold. I don't really care for the color, I've thought about why and I've come to the conclusion that I want my gold's to be sparkly. When it's matte like this one, there's no sparkles and it becomes a little boring. 
The formulas is on the thick side, but easy to paint with and the drying time is short. Two coats gave me full coverage.

15 kommentarer:

  1. Jag köpte det, just för att det var kallt guld. Inte testat än, men jag tycker det ser fräscht och fint ut.

    SvaraRadera
  2. Jag är lite sugen på det här. Tycker att det ser fint ut men är rädd för att jag skulle känna samma som du ändå. Blir nog att jag hoppar över det. Nu är jag ju sugen på poppigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, är så sugen på starka färger. Och vackra pasteller! Samma sak varje vår. :-)

      Radera
  3. Jag tycker det verkar intressant just för att det är en "menlös kall guldnyans" :) Kan tänka mig att det också är superfint till olika typer av nailart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan tänka mig att det skulle funka fint till nail arts.

      Radera
  4. Jag tror den vore okej som nail art eller accent men som helhet, njae...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, en hel manikyr med denna blir lite tråkigt.

      Radera
  5. Det ser lite beige ut istället för guld. Men helt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förlorar ju lite av "guld-känslan" när det inte glittrar.

      Radera
  6. Jag håller med dig, det ser lite trist ut. Har dock beställt det så får se hur jag trivs i det på naglarna.

    SvaraRadera
  7. Köpt men ej testat men jag kommer toppa med överlack, jag vill att det ska vara blankt och bryr mig inte om alla dessa jippo-texturer de krystar ut. =) Hoppas att det är en guldnyans som funkar på mig.

    SvaraRadera
  8. Jag älskar det här lacket! Förutom att jag trivdes extremt bra i det och att det var lättlackat till tusen för min del så känns det alldeles lagomt nertonat, fräscht och guldigt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!