måndag 20 januari 2014

Depend #382

Jag har börjat testa mig igenom lacken från Depends vårkollektion, men innan jag börjar visa dem slänger jag ut det här inlägget som legat i arkivet i ett par veckor. #382 är mellangrå med en ton av blått. Det har samma snygga, spräckliga finish som #386 och #387. Jag var dock mer förtjust i dem, förmodligen för att de var ljusare och spräckligheten syntes bättre. Det här känns som ett mellanlack för mig.





 Formulan var lite tjock och något rinnig. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 3/5

Depend #382 was released with last year's fall collection. It's a medium grey with a blue tone to it. It has the same speckled effect as #386 and #387 from the same collection. It's a nice polish though I can't say that I love it. 
The formula was a little thick and slightly runny. I used two coats.

9 kommentarer:

  1. Nyansen är underbar! Synd att man inte ser spräcklet mer.

    SvaraRadera
  2. Det är en trevlig färg men ja, lite av ett mellanlack. Den är inget man tänker på särskilt ofta även om det är ett elegant lack.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är mycket tjusigt! Otroligt fin färg!

    SvaraRadera
  4. Riktigt fint! Jag har ett grönspräckligt men har inte kommit mig för att testa, men jag kanske borde det...

    SvaraRadera
  5. Snygg färg! Jag ser fram emot att testa något lack ur denna kollektion!

    SvaraRadera
  6. Åh denna har jag hållit i handen så många gånger men aldrig köpt. Vill verkligen men försöker dra ner på köpandet av lack!

    SvaraRadera
  7. jag tycker den var jättesnygg! blue monday! :)

    SvaraRadera
  8. Mjuk och trevlig färg! Om det inte vore för att jag redan har liknande färger skulle jag nog ha köpt den.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker den är fin, men inte jag svimmar-fin ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!