lördag 30 november 2013

OPI Ski Slope Sweetie

Läsaren Veronika bad mig swatcha OPI Ski Slope Sweetie för ett par veckor sen. Det dröjde lite längre än jag hade planerat eftersom jag glömde bort det, men nu har jag fixat det i alla fall. Det är ett skirt vitt lack med massor av guldskimmer.

Jag övervägde att lägga det ovanpå t.ex svart, men bestämde mig för att testa det på egen hand först. Och ja, jag tycker att det funkade.




Som sagt, det är MYCKET guldskimmer. Jag gillar det! Jag har tre lager på bilderna och då har jag fortfarande VNL, men det störde mig inte. Formulan är lite tjock, men den går bra att lacka med.

Jag tror absolut att Ski Slope Sweetie lämpar sig för layering också, ska testa det ovanpå svart vid något tillfälle, men det gör sig fint au naturelle också.

Mitt betyg: 3/5

OPI Ski Slope Sweetie is a sheer white with heavy gold shimmer. I thought about layering it, but decided to try it on it's own first - and I like it! The gold shimmer is really pretty. It would probably make an excellent layering polish as well, I'm gonna have to try that some day. 
The formula is a wee bit thick, but I didn't have any problems applying it. This is three coats.

17 kommentarer:

  1. Skimret gör lacket väldigt speciellt! Jag gillar lacket och kan absolut tänka mig att det blir fint ovanpå andra lack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror det är ett sånt där lack som är användbart till mycket. Kan nog förvandla de flesta manikyrer till något fint.

      Radera
  2. Det var ju mindre illa än jag trodde, jag tänkte mer "vitt skimmer" än guld och den liknar lite White Cap från China Glaze som jag ju faktiskt gillade. Inte illa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt sjukt, men jag har fortfarande inte testat White Cap fastän jag haft en flaska stående ända sedan det släpptes. :-)

      Radera
  3. Den ser väldigt fin ut. Jag gillar guldskimret jättemycket!

    SvaraRadera
  4. Det här är så fint! Påminner mig om SpaRituals alchemy. Snyggt över andra lack, snyggt på egen hand - perfekt till skridskoprinsessor/vinterbrudar :)

    SvaraRadera
  5. Ja det funkar absolut såhär, ganska fint faktiskt...

    SvaraRadera
  6. Yey, tack så mycket :) Fast jag blev inte direkt klokare... Det ser fint ut på dig men misstänker att det skulle kännas lite platt på mina egna naglar. Eventuellt blir det ett köp ändå!

    Måste säga att din blogg är grym konsumentupplysning för en nagelfantast med begränsad budget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är lite så jag ser på det också. :-)

      Radera
  7. Beautiful on you! I'm so glad I bought this. :)

    SvaraRadera
  8. När guldskimret syns är det riktigt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det syns verkligen hela tiden! Det är så mycket guldskimmer att det verkligen inte går att missa. :-)

      Radera
  9. Jag brukar inte vara så förtjust i sånna här ljusa skimriga saker, men jag tycker det var riktigt fint! :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!