söndag 24 november 2013

OPI Silent Stars Go By

Innan jag börjar visa Gwen Stefani och Brazil-kollektionerna så vill jag bli klar med Mariah Carey Christmas. Det är ju en väldigt fin kollektion, med många lack som är värda att skaffa och som passar festliga december som handen i handsken.

Det var lite för dassigt ljus när jag fotade OPI Silent Stars Go By så det blev bara en halvdan bild på det. Det här är väl det liquid sand från Mariah Carey Christmas som jag tycker känns minst intressant. Färgen är en lite beigetonad ljusrosa. Inte alls fult, men lite för anonymt för min smak.

Formulan är som vanligt bra och precis som de flesta liquid sands så täcker det med två lager.

Mitt betyg: 3/5

OPI Silent Stars Go By is a slightly beige-leaning light pink liquid sand. This one was the one that I was the least excited about out of all the liquid sand polishes released with the Mariah Carey Christmas collection. It's not bad, but it's just a little too anonymous for my taste. 
The formula was good as usual, but it's a tad bit sheer and required two coats for full opacity.

11 kommentarer:

  1. Men den är ju jättefin om man bara vill glittra lite. Är ju många som vill ha ganska "anonyma" färger för att bara sätta en liten klick färg i vardagen. :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint och lagom diskret tycker jag, kan passa på många släktmiddagar o liknande. Kan också se framför mig snygga graderingar med de här ljusare sandlacken.

    SvaraRadera
  3. Det är inte favoriten ur kollektionen men otroligt mycket finare än jag trodde innan jag provade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde nog att jag skulle gilla det mer än jag gör.

      Radera
  4. Jag tycker att det är ganska vackert faktiskt. Dock är jag tveksam till när jag skulle använda det. Nudelack använder jag oftast när jag inte vill sticka ut av nån anledning och här känns det som om strukturen helt förtar den idén...

    SvaraRadera
  5. Ser jätte fint ut, men färgen är nog inget för mej...faktiskt tur att man nån gång ser lack som man känner att det där är nog inget som jag behöver :) Vill ha listan ökar ju stadigt

    SvaraRadera

Kommentera gärna!