lördag 9 november 2013

Indigo Bananas A Thousand Dreams

Jag försökte få ut det här inlägget igår, men hann aldrig klart. Så det får bli hololördag för min del i stället. Indigo Bananas A Thousand Dreams, från sommarkollektionen Endless Summer. Duokromt med en viss holografisk effekt. Den är inte särskilt stark, men bidrar med lite glitter. Färgen skiftar mellan hallonrosa, rosalila och orange. Väldigt tjusigt!


Jag har tyvärr inga anteckningar om formulan eller antalet lager, men jag har inga minnen av att det knepigt att lacka med. Jag skulle gissa på att det är tre lager på bilderna. 

Mitt betyg: 4/5

Jag köpte A Thousand Dreams från Indigo Bananas Etsy-shop, men för er som hellre shoppar från närmre håll så har Katarina på Edgy Polish tagit in detta och några andra av lacken från Endless Summer.

Indigo Bananas A Thousand Dreams was released with the Endless Summer collection. It's a pretty duochrome shifting between pink and orange. But that's not all, in also has a slight holographic effect. 
Unfortunately I can't remember how many coats I did, but I think it might have been three.

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Du är ju värsta proffset på att fota duokroma lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, bara effekten är stark nog så brukar det inte vara några problem. :-)

      Radera
  2. Det ser trevligt ut! Och ja, mycket fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack, jag är så svag för duokromer i de här färgerna. :-)

      Radera

Kommentera gärna!