måndag 19 augusti 2013

OPI Keeping Suzi at Bay

OPI:s San Fransisco-kollektion innehåller inte mindre än tre blå lack och det här är det sista av dem. Keeping Suzi at Bay ett krämlack i en nyans som är mörkare än mellanblå, men inte mörkblått. Det ligger väl någonstans där emellan.

Jag trodde jag skulle gilla det här mer än jag gjorde, faktum är att jag upplevde det som rätt tråkigt när jag bar det. Av alla de lack jag hittills testat ur kollektionen så är nog det här det jag gillar minst.







Formulan är något tjock, men bra att lacka med. Två lager räckte för att det skulle täcka helt på mig.

Mitt betyg: 3/5

Och ja, det är ju blå måndag och jag tror att Linda ska vara tillbaka som värd för denna igen efter sin semester så titta in hos henne för fler blå manikyrer.

OPI Keeping Suzi at Bay is a blue creme that's darker than medium blue, but lighter than navy. It's somewhere in between those two. I thought I would like it more than I do, when I wore it I felt it was a little boring. It lacks something, I think. 
The formula was slightly thick, but easy to apply. Two coats gave me full coverage.

23 kommentarer:

  1. Jag trivdes jättebra i det här. Men...jag gillar nog Incognito In Sausalito ännu mer. :)

    SvaraRadera
  2. Mega snygg blå - det finns jättemånga mörkblå men det är knepigt att hitta den där perfekta mellanblå, och den här är just det :o).

    http://makeupbycandlelight.blogspot.co.uk/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den här saknar något för att vara den perfekta blå i den här färgskalan.

      Radera
  3. Svar
    1. Den är helt ok, men jag känner mig inte exalterad.

      Radera
  4. Jag gillar det, men det finns ju många liknande. Fint på dig tycker jag att det är iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ok, men inte så mycket mer.

      Radera
  5. Jag tycker det ser fint ut men det är många som har beskrivit det som lite tråkigt. Får se vad jag tycker när jag har det på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du blir mer exalterad över det än mig!

      Radera
  6. Tycker det är en väldigt vacker blå, men kanske inte så värst upphetsande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det ger mig varken lyckokänslor eller högre puls.

      Radera
  7. Inte superspännande, väldigt... lugnt.

    SvaraRadera
  8. Kanske inte unikt, men fint ändå. Skulle passa fint till olika nail arts.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske, jag pysslar ju i princip aldrig med nail art.

      Radera
  9. Trevligt lack! Jag håller med Little Miss Nailpolish, det skulle passa fint till nail art :)

    SvaraRadera
  10. Snyggt och säkert en bra bas till nailart.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!