onsdag 20 mars 2013

Isadora Sweet

Häromveckan fick jag hem en ny kollektion med vårlack i ljusa, ljusa pasteller från Isadora. Tre vanliga lack och så krackeleringslack i samma färger. Eftersom jag för mitt liv inte kan förstå varför man inte bara kan låta krackleringstrenden dö (för mig och de flesta andra är den redan död) så kommer ni förmodligen inte få se dem här, men de vanliga lacken är galet fina alla tre så dem kommer jag visa.

Först ut fick bli det ljust, ljust rosa Sweet. Det är så ljust att jag tror att många misstar det för vitt när de ser det på naglarna. Jag skulle önskat att de tillsatt en eller två droppar rosa till faktiskt, men det är fortfarande väldigt snyggt. Jag älskar ju när naglarna ser så här ljusa och krispiga ut. Vårfräscht!





Sådana här ljusa pasteller är ofta lite knepiga att få jämna. Men det här var faktiskt riktigt lättlackat. Jag har tre lager på bilderna, men om jag inte skulle ha fotat det så hade jag förmodligen nöjt mig med två för det såg bra ut då också. Men av erfarenhet vet jag att småskavanker har en tendens att synas på bild så jag tog det säkra före det osäkra och lackade ett tredje lager i alla fall.

Mitt betyg: 4/5

Isadora Sweet is a very light pastel pink. I love pastels like this one so I'm thrilled! They could have added one or two drops of pink more so that I would have been more obviosly pink, but I like it this way too. 
It didn't really have any issues with streakiness, like pastels like this one tend to have. It looked fine after two coats, but I did a third one just in case.

27 kommentarer:

  1. Som du säger - krispigt och fräscht, men jag tror att det är en lite för ljus ton för mig i alla fall. Synd, för det var ett fint lack!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Hemma hos mig används fortfarande krackeleringslacken, syrrans ungar tycker dom är roliga. Annars har nog mina bara fått stått och torka = super less själv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart, kidsen kan säkert uppskatta det fortfarande. :-)

      Radera
  3. Det här var riktigt fint. Så här ljusa naglar känns verkligen fräscht.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med. Och jag är alltid galet sugen på pasteller den här årstiden. Jag har inte heller så många som är så här riktigt ljusa så det känns kul.

      Radera
  4. Åh jag har inte fattat det där med krackellacken heller.. Men detta lacket är väldigt fit :) och så gillar jg Meadow också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Meadow och Cloud ser underbara ut!

      Radera
  5. Superfint, krispigt och vårigt :-)

    SvaraRadera
  6. Det här var nog inte riktigt min grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, alla trivs inte i såna här ljusa naglar. Och du är väl inte så mycket för rosa heller?

      Radera
  7. Härlig rosa! Jag gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är faktiskt värd att skaffa. :-)

      Radera
  8. Håller med om att det kunde ha varit liiite mer rosa, men det är ändå fint och vårfräscht.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar det som sagt som det är, men det hade varit liiite bättre om det varit tydligare rosa.

      Radera
  9. Snyggt! Jag gillar vitt så tycker det var coolt och läckert...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också att det ser coolt och fräscht ut med såhär ljusa naglar.

      Radera
  10. Jag hade nog inte kunnat bära upp det själv, men det var sött!

    SvaraRadera
  11. Jag gillar det! Fint och ljust!

    SvaraRadera
  12. Det ser ljust och fräscht ut! Jag är inte helt säker på hur bra jag skulle trivas i det själv dock.

    SvaraRadera
  13. http://www.tradera.com/opi-2013-mariah-carey-collection-pink-yet-lavende-15-ml-auktion_302682_177336005

    Här har vi nån som lånat din bild, ifall du inte visste det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Har mejlat säljare men inte fått svar.

      Radera
    2. När sådant händer - maila traderas kundtjänst istället! Har säljaren redan fått bud så kan dom inte själva ta bort auktionen. Maila med din egna bild "som bevis" (större, bättre kvalitet, kanske ocroppad osv), så brukar dom fixa det!!
      /Karin

      Radera
  14. Har länge letat efter en rosa som ser ljus ut mot mina kritvita händer. Kanske kan detta vara något?

    //Emma Hå

    SvaraRadera

Kommentera gärna!