onsdag 13 februari 2013

BB Couture Iced Olive

I dag är det Karins gröna onsdag och jag visar er ett lack från BB Couture. Iced Olive är en lite murrig mellangrön med fint guldskimmer. Ett av BB Coutures mest kända lack, tycker jag nog att man kan säga. Jag har sjukt nog haft detta i min samling i en 2-3 år, men det här är första gången jag testat det. Vissa lack, de som står allra längst bak i min låda med otestade lack, drabbas av detta oförtjänta öde.

Det är i alla fall ett oemotståndligt vackert lack. Jag älskar det! Tror faktiskt det kvalar in på topp 10-listan över gröna lack. Eller topp 20 i alla fall, haha. Det finns ju så många gröna skönheter.




Formulan var ganska typisk för BB Couture. Tunn på gränsen till vattnig och rinnig. Antalet lager har jag faktiskt glömt, men det är två eller tre.

Mitt betyg: 4/5

Am I completely wrong if I describe BB Couture Iced Olive as one of their classic shades? I don't think so. It's a gorgeous, gorgeous medium green, slightly muted, and with pretty gold shimmer. I love it so much! 
Typical BB Couture formula. Very thin, almost water-y, and runny. I have forgotten how many coats this is, it's two or three.

38 kommentarer:

  1. Detta var ju hur snyggt som helst! Beställde mina första BB Couture från Nailmail nyss, men detta åkte dessvärre inte med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de har ju många fina lack och man kan inte köpa alla på en gång.

      Radera
  2. Tyvärr lite för "mjuk" grön för min smak om du förstår vad jag menar. Gillar skarpare färger..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår, den är ganska mjuk i tonen.

      Radera
  3. Åhh Grön onsdag är sååå underbar för en grönälskare som jag. Detta var också helt underbart. Älskar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också grönt, en av favoritfärgerna!

      Radera
  4. Absolut en Helena färg! Väldigt snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fattar inte varför jag inte testat det förrän nu.

      Radera
  5. Åh så fint det ser ut att vara :)

    SvaraRadera
  6. Synd att den här typen av skönheter får bli ståendes så länge ibland, för detta förtjänas att ses oftare tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Får gå igenom lacken där längst bak i lådan och se vad som gömmer sig där. Vet att China Glaze White Cap står där bland annat...

      Radera
  7. Snyggt lack! Jag har själv ett gäng lack som har stått bortglömda i min Helmer, jag borde se över vilka lack jag har missat så att de kan få lite kärlek de också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Och de man kanske inte är intresserad av borde man kanske ge bort...

      Radera
  8. Snyggt lack! Jag har själv några lack som blivit bortglömda i min Helmer, jag får leta upp dem så att de också kan få lite kärlek!

    SvaraRadera
  9. Riktigt snyggt... grönt är skönt ;)

    SvaraRadera
  10. Verkligen fint. Skimret är hur snyggt som helst i den där gröna färgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, älskar både den gröna nyansen och guldskimret till det.

      Radera
  11. Du har baske mig de snyggaste tassarna i stan! Snyggt lack också!

    SvaraRadera
  12. Asch jaaa, det här är jäkligt snyggt ju! Att jag inte köpt det ännu.. Vackra foton på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och att jag inte testat det förrän nu! Är visst lite dum i huvudet. :-)

      Radera
  13. Vet du, jag gillade inte det här lacket och gav bort det till Emma. Jag tror inte hon gillar det heller för hon har inte testat det vad jag vet. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hur kan du inte gilla det? Det är ju underbart snyggt! ;-)

      Radera
  14. En lite udda nyans men väldans vacker. Skimret gör det spännande:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror inte jag har någon dupe till det i samlingen. Det borde finnas fler gröna lack med guldskimmer. :-)

      Radera
  15. Vilken fin grön färg!!
    Kärlek känner jag :)

    SvaraRadera
  16. Jag gillar det! Påminner om Zoya Yara som jag hade häromdagen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast Yara är väl ganska mycket mer murrig i färgen?

      Radera
  17. Snyggt, jag gillade den lite smutsiga nedtonade gröna färgen.

    SvaraRadera
  18. Urtjusigt!! Underbar nyans! Du passar väldigt bra i det!

    SvaraRadera
  19. Wow vad fint! Detta skulle jag också vilja ha!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!