måndag 28 januari 2013

Depend #353

I dag är det Mrs Datas blå måndag och jag har faktiskt ett blått lack att visa er. Depend #353 släpptes med årets vårkollektion och är ett dammigt, mellanblått lack som har en liten ton av lila i sig också. Inte så pass att jag skulle kalla det blurple, men en liten, liten lila ton finns allt där.



Lättlackad, lagom tjock formula som täcker med två lager. Jag missade dessvärre att jag lämnade en liten (?) vall på långfingernageln. Det var ju dumt. Den jämnar alltså inte ut sig helt på egen hand utan man får se till att lämna en slät yta om man inte vill att det ska se ut som på mina bilder.

Jag gillade färgen oväntat mycket. Innan jag testat det tyckte jag att det kändes som ett vanligt standardblått krämlack, men dammigheten gör att den känns ganska intressant.

Mitt betyg: 4/5

Depend #353 is a dusty, medium blue creme with a slight purple tone to it. In the bottle it didn't look that interesting, but once on the nails I like it a lot. 
The formula was nice and it covers in two coats.

33 kommentarer:

  1. Måste ju säga att Depend verkar ha lyckats väldigt bra med sin vårkollektion. Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har gillat alla utom ett hittills, men än återstår ju ett gäng att prova. :-)

      Radera
  2. Snyggt! Jag har ett litet agg mot Depend, fattar inte varför - de gör ju jättemånga snygga lack. Det kan vara typsnittet på flaskan ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, logotypen känns ju inte jättehet. Förstår att flaskorna är så pass små att det är svårt att göra så mycket med designen, men jag hade helt klart föredragit ett mer stilrent typsnitt.

      Radera
  3. Tjusigt. Såg vårkollektionen i butik och blev förtjust i flera av färgerna. Får nog skaffa mig några även om jag inte borde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, några av dem behöver du faktiskt. :-)

      Radera
  4. Ohh den lacken fick mig till ett det lacket måste jag köpa!!

    SvaraRadera
  5. Det var en fin blåfärg! Enkel, men det lila i den gör det roligare.
    Jag har en tendens att gilla blått med hint av lila så... ^^

    SvaraRadera
  6. Väldigt snygg färg!

    SvaraRadera
  7. Faktiskt oväntat tjusigt!!
    Finare på naglarna än i flaskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med om. Hade som sagt inte så jättehöga förväntningar, men blev positivt överraskad.

      Radera
  8. Så fin! Elsker slike litt ubestemmelige farger.

    SvaraRadera
  9. Depends vårkollektion ser riktigt fin ut. Var in och kikade på den idag på Åhléns.
    Det här blå är riktigt fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att de gjort ett riktigt bra jobb!

      Radera
  10. Väldigt snygg färg på detta!

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Synd att jag har så svårt för creme-lack...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag älskar krämlack! Tycker det ser så rent och harmoniskt ut på nageln.

      Radera
  12. Det här är fint, jag gillar det!

    SvaraRadera
  13. Det är så otroligt vackert!

    SvaraRadera
  14. Det här var riktigt fint! Av någon anledning så drar jag mig från att köpa Depend, kanske för att de är så små. Nej, jag vet faktiskt inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara många som har svårt för Depend. Själv hade jag nog det förut, men numera vet jag att de släpper en del fint.

      Radera

Kommentera gärna!