fredag 18 januari 2013

Color Club Cloud Nine

Wohoo, jag är med på holofredag för andra veckan i rad! I söndags visade sig solen igen och jag hann med att swatcha ett hololack. Jag var hemma hos min pojkvän och hade packat med mig Color Club Cloud Nine ifall solen skulle visa sig. Och så gjorde den det - hurra!

Cloud Nine släpptes med den holografiska kollektionen Halo Hues i höstas.  Det är en mycket ljust lila scattered holo med stark holografisk effekt. I skugga ser man inte mycket av det holografiska. men i solljus exploderar det av regnbågar.

 Formulan är åt det tjockare hållet och jag tyckte också att den var lite seg, men ändå lätt att lacka med. Man behöver inget aqua fix base coat eller liknande för att få ett fint och jämnt resultat. Två lager täcker helt.

Den lila färgen är inte särskilt spännande, men den starka holografiska effekten gör det ändå till ett roligt lack och väl värt att skaffa om man gillar holosar.

Mitt betyg: 4/5

Color Club Cloud Nine from the Halo Hues collection is a light lilac, scattered holo that forms magnificent rainbows when exposed to sunlight. I found the formula to be a tad bit thick and stringy, but application was still easy and pleasant. Two coats in the pictures.

13 kommentarer:

  1. Färgen är lite mesig tycker jag, men regnbågarna är ju helt otroliga!

    Äger inga av de här, men ju mer bilder jag ser av dom där otroliga regnbågarna desto mer sugen blir jag.

    SvaraRadera
  2. Måste ju ha! Gillar inte januari. Knapert som sjutton. Snygga regnbågar du fångade. :)

    SvaraRadera
  3. Tuuur jag köpte allihop, även om just detta kanske inte blir favoriten. Men snyggt är det!

    SvaraRadera
  4. När man inte ser några regnbågar är kanske inte färgen den mest upphetsande direkt ;) men när den exploderar i regnbågar - WOW!!! :D
    Du har fått till riktigt fina bilder på regnbågarna!!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Du får lära upp din nya pojkvän att kommentera dina lack, så du kan återinföra "sambons kommentar" (fast pojkvännens då). :)

    SvaraRadera
  6. Holoeffekten är verkligen fin!

    PS. Kul med pojkvän :) DS.

    SvaraRadera
  7. Jag fattar inte hur folk lyckas hitta pojkvänner! Folk får till det överallt, hela tiden. Medan en annan har varit singel i typ 4 år. Visserligen har jag lite udda preferenser, och det hjälper säkerligen inte alls. Suck, jag är avis.

    På lacket också, verkligen seriös holoeffekt!

    SvaraRadera
  8. Jag valde att inte köpa någon av Halo Hues men börjar ångra mig lite nu :P

    SvaraRadera
  9. Jag köpte alla och ångrar inte mig en sekund de är så fina!

    SvaraRadera
  10. Är också en av dem som köpte alla. Tycker regnbågarna är så härliga och där så ofta att det inte gör något att den är lite mesig i vissa ljus. Fast det hade ju inte skadat heller med starkare färger heller.

    SvaraRadera
  11. Åh, vad vackra bilder i solen! Och vad fint den passar på dina naglar!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!