lördag 13 oktober 2012

L'Oréal Color Riche Creamy Angora

Här har vi ett lack som inte riktigt gick hem hos mig. L'Oréal Color Riche Creamy Angora (krämig angora, say what?) är ett ljust persikorosa krämlack. Den går nästan ihop med min egen hudton känns det som och jag känner mig inte så sugen på den looken.

Creamy Angora släpptes med höstkollektionen Versailles, men färgen känns minst sagt oväntad i en höstkollektion.


 
 Formulan var knepig. Det blir strimmigt och ojämnt och jag behövde fyra lager för att få det hyfsat jämnt. Och med tanke på att jag inte ens gillar färgen så är det knappast värt mödan. Det här åkte av på direkten kan jag säga.

Mitt betyg: 2/5

L'Oréal Color Riche Creamy Angora is a peachy pink creme. It's a little too close to my own skin tone, I can't say I like it. The formula was problematic, it went on streaky and uneven. This is four coats.

15 kommentarer:

  1. Jag är så trött på de här nude nyanserna just nu. Jag vill ha vampiga, höstiga färger och glitter som livar upp lite i höstmörkret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rätt sugen på nude just nu, men föredrar mer beiga nyanser. :-)

      Radera
  2. Jag föredrar när nudelack är mindre persikotonade men jag tycker inte färgen var så hiskelig. Strimmigheten anas dock fortfarande och det skulle göra mig tokig med en sådan här färg. Det ser lätt lite smutsigt ut då av någon anledning. Märk väl att jag inte säger att dina händer ser smutsiga ut, men mina skulle göra det. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar med smutsigheten! :-)

      Radera
  3. Jag tycker att det här såg så gulligt ut att det var jobbigt.

    SvaraRadera
  4. Nej, urk. Det där var INTE fint....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det ser ju ut som att det vuxit hud på mina naglar! Usch, ryser vid tanken!

      Radera
  5. Det syns ju inte, jag lever efter devisen att nagellack ska synas så detta går bort för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill ju gärna ha någon liten kontrast mellan naglar och hud.

      Radera
  6. Nyanser av denna typen gillar jag sällan, men just denna tycker jag var fin på dig, kanske just för att den matchar hudtonen bra :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det var fint, som Depend 315!

    SvaraRadera
  8. Haha, detta var ju jättefint :) Toka!

    SvaraRadera
  9. This is one gorgeous n*de color..

    SvaraRadera

Kommentera gärna!