tisdag 14 augusti 2012

China Glaze Unpredictable

China Glaze Unpredictable från Bohemian Luster Chrome är ett duokromt metallic-lack som skiftar mellan en varm guldgrön ton och en blåtonad grön. Skiftningarna är inte av det dramatiska slaget, men de finns absolut där.




Man får en del synliga penseldragsmärken, men det störde mig inte.

Formulan var bra och jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Det är väldans fint, men slår inte Deviantly Daring som är min favorit hittills från Bohemian Luster Chrome. Jag är ganska säker på att jag inte har något liknande i samlingen så jag är absolut nöjd med att jag köpt det.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Unpredictable from the Bohemian Luster Chrome collection is a pretty duochrome metallic that shifts from a golden green to a bluetoned green. The effect isn't super dramatic, but it's there. Very pretty! 
The formula was nice and I needed three coats to make it opaque.

18 kommentarer:

  1. Hade önskat mig lite mer drama i lacket, men det är ändå väldigt fint! Ser fram emot att lacka med det någon dag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ur duokromatisk synpunkt är det ju inte det mest imponerande lacket, men det är tjusigt ändå!

      Radera
  2. Det är ju väldigt fint det med även om det inte är dramatiska skiftningar. Färgen är ju himla fin.

    SvaraRadera
  3. Mm, mycket snyggt, men jag håller nog med dig om att DD är snyggare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, DD gjorde mig ju lite knäpp av lycka! Någon sådan effekt på mig har inte Unpredictable haft. :-)

      Radera
  4. Jag minns den som fin, faktiskt. Jag har tänkt på den. Det är ju lite läskigt faktiskt för då kan det ju sluta med att jag också måste ha dem alla...

    Vet du att du haft duokroma naglar tre av fyra gånger jag sett dig live. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, jag säger ju att du behöver den här kollektionen! :-)

      Haha, det har jag inte tänkt på. Men duokromatiska lack hör ju till mina favoriter och sen har jag väl alltid velat haft något extra fint på naglarna när jag ska träffa dig. :-)

      Radera
  5. Det här är nog ett av mina favoriter från den här kollektionen! Basfärgen är så himla fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig kommer den tvåa, efter Deviantly Daring. :-)

      Radera
  6. Mycket fint på dina naglar. Jag är glad jag köpte hem hela kollektionen, det där kommer plockas fram flera gånger. Det är jag alldeles övertygad om.

    SvaraRadera
  7. Fick hem denna, DD och RR igår:) de såg ruskigt fina ut när jag lackade upp dem på stickorna!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!