söndag 1 juli 2012

Essie Mojito Madness

När jag såg Essie Mojito Madness i flaskan tyckte jag att den såg ut som en fin grön, men det var inte så att jag blev tokig av begär direkt. Nu när jag lackat med det kan jag bara konstatera att det är mycket finare på nageln än i flaskan. Det är en väldigt mjuk, lite dammig grön som inte alls påminner om något av Essies tidigare gröna lack. Om man bortser från alla härlliga neoner som släppts den här sommaren så tror jag att det här kan bli en av mina sommarfavoriter.





Formulan var helt perfekt och jag älskar som sagt Essies nya breda pensel, den som flaskorna som säljs i den vanliga handeln har. Salongsflaskorna har fortfarande den smala penseln, och den är jag inte något större fan av. Det känns som att Essie verkligen har lyckats med formulan i sina senaste kollektioner, jag har tidigare tyckt att den kunnat variera ganska mycket, men nu känns det som att det var ett tag sen jag stötte på ett knepigt Essie-lack.

Jag anade yttepyttelite VNL på en nagel efter två lager så det fick bli ett tredje lager också.

Mitt betyg: 4/5

Essie Mojito Madness is a really soft, slightly dusty medium green. I love the color and think it's going to be one of my favorite polishes to wear this summer. The formula was great too, smooth and creamy.
After two coats I still had some VNL on one nail so I put on a third coat.

11 kommentarer:

  1. En fin grön nyans men jag kan inte hjälpa det, upplevee det som lite platt och tråkigt:(

    SvaraRadera
  2. Snygg nyans, kan tänka mig att den här skulle kunna bli en perfekt bas till mycket nailart.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den ser fin ut! Härlig grön nyans.

    SvaraRadera
  4. Ser så himla härligt ut på helahandenbilden. :) Får nog hålla utkik men måste verkligen se till att inte köpa för mycket lack nu.

    SvaraRadera
  5. Den var oos på TD när jag skulle beställa. Så typiskt. Den ser underbar ut...

    SvaraRadera
  6. Heter det inte mojito madness..? Eller är det ett till mojito-lack?

    SvaraRadera
  7. Lela: Tycker du? Kanske för att det är ett krämlack? Jag tycker att det är jättefint!

    Kerstin: Ja, det är ursnyggt!

    Helena: Det tror jag säkert!

    Lacklycka: Den är väldigt somrig och fin!

    Pamsan: Nej, man kan ju inte köpa alla lack.

    Sminkan: Den är jättefin, faktiskt bättre än jag trodde.

    Annie: Det är den!

    Purity: Jo, klart det gör. Det är jag som virrade till, inte första gången det händer. Men visst finns det ett lack som heter Mint Mojito? Eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krämlack är ju inte den finishen som får mig att gå igång direkt. Upplever många många krämlack som fina men lite tråkiga:(

      Radera
  8. Den är superfin!
    Snälla kan du inte ha med i ett inlägg om två saker:
    1. Hur man gör för att få sitt nagellack rinnande igen när det börjar stelna och bli klumpaktigt. Hoppas du förstår hur jag menar.
    2. Hur man får bort glitter nagellack,som tex från opi dom som blir knottrig yta utav. Jag vet inte hur jag ska få bort det och vill inte använda dom längre :/
    Hoppas du kan hjälpa mig.!
    Älskar din blogg, får så mycket inspiration av den och dig!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna!