söndag 17 juni 2012

Söndagsenkät!

Jag hade lite tråkigt igår kväll så medan jag satt och slötittade på When a man loves a woman på Kanal 5 så knåpade jag ihop en liten söndagsenkät! Jag hoppas att några av mina bloggkollegor har lust att svara på den också, kopiera frågorna längst ner och svara i din egen blogg. Lämna en kommentar om att du svarat på enkäten så sätter jag samman en liten länklista sedan!


Hur länge har du varit en nagelnörd?
Sen våren 2008. Då gjorde jag min första beställning från Head2toebeauty.com. Läste om dem på skönhetsforumet Pret-ty, som tyvärr är dött numera, gick in och blev galen av lycka när jag såg alla fina färger. Sen har det rullat på. 

Hur många nagellack har du i din samling?

943, enligt mitt spreadsheet.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?

Förmodligen OPI.

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?

Mellan 300 och 1 000 kr, det varierar. Inte så farligt, tycker jag. Men den här senaste månaden har jag faktiskt inte spenderat en endaste krona på något nagelrelaterat

Dyraste lacket/lacken i din samling?

När Rescue Beauty Lounge släppte sina glitterlack Locavore, Look Rich, Be Cheap och Frugalista våren 2009 så drabbades jag av en sällan upplevd åtrå. Jag var bara tvungen att ha dem. Med frakten kostade de mig 700 pix, alltså cirka 230 kr/styck. De är nog de dyraste lacken i min samlingen. Jag gillar känslan av att fynda och vill inte lägga alltför mycket pengar på nagellack. Det finns ju trots allt andra nöjen också. :-)

Vilka är dina lemmings just nu?

OPI DS Glamour, Rescue Beauty Lounge Aqua Lily, Max Factor Fantasy Fire och Nail-Venturous Floam för att nämna några.

Favoritfinish?

Duokroma lack! Älskar att se färgskiftningarna i ett vackert duokromt lack. Och neoner! Är beroende av neoner.

Finish du bara inte klarar av?

Frost är väl inte någon favorit. Det finns frostiga lack som jag tycker är fina, men det är en svår finish.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?

Scratch Nails Nail Food, Seche Vite och Orly Bonder. Sen finns det många andra produkter jag gillar, men de här är mina absolut favoriter.

Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Jag bär fortfarande Essie Bikini So Teeny som jag visade igår, men ska strax lacka om. 

Kopiera gärna frågorna här nedan och svara i din egen blogg!

Hur länge har du varit en nagelnörd?
Hur många nagellack har du i din samling?
Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?
Dyraste lacket/lacken i din samling?

Vilka är dina lemmings just nu?
Favoritfinish?
Finish du bara inte klarar av?

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Vilket lack pryder dina naglar just nu?

Bloggar som svarat:
Lindas Nailorama


Lacky Corner 

Cactus' Nail Polish 

Honmednaglarna 

Mrs Data målar naglarna

Lacklycka

Claws In Color


Våga vara vacker 

Kajalpennan


Almost Never Without Nail Polish 

BrilliantNail

Tezzilicious

All Coloured Up

Killer Colours


Past, Present, Future


Make It Fab 

Drömteori 

Nageldraken 

Lelack 

Vanish Varnish 

Gelic' Nail Art 

Bland naglar och... 

Awesome Chemistry 

Venus Vanity

Angelica Sörlin Tegenfeldt

Nailed It 

Vacker & underbar


My Nail Mania


June's Abstracts

Emma in Colour


Sminkan

39 kommentarer:

  1. Done!! (mycket bra initiativ av dig :-)

    SvaraRadera
  2. Rolig grej, jag är med. Och ja, det passade ihop med det jag skrev innan :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Jag hänger också med :)

    SvaraRadera
  4. Rolig läsning och jag är också med!

    SvaraRadera
  5. Rolig idé, självklart hänger jag på! :)

    SvaraRadera
  6. Åh vad roligt att läsa! Verkligen en kul grej!

    SvaraRadera
  7. Har också svarat :) http://dromteori.blogg.se/2012/june/enkat-for-nagelnordar.html

    SvaraRadera
  8. Vad kul att så många ville vara med! Har varit jättekul att läsa era svar! :-)

    SvaraRadera
  9. Som många redan har skrivit men tåls att säga igen, verkligen roligt! Kul att läsa allas svar :) Jag är med på enkäten!

    SvaraRadera
  10. Nu har jag också svarat på enkäten. Kul initiativ :)Min nystartade blogg: http://gelicnailart.blogspot.se/ :)

    SvaraRadera
  11. Vad kul! Jag är också med!

    SvaraRadera
  12. Jag har också svarat :)

    http://awesomechemistry.blogspot.se/2012/06/sondagsenkat.html

    SvaraRadera
  13. Är också med på enkäten. Himla skoj! Jag glömde bort Aqua Lily- den står högt på min lista också.
    http://venusvanity.blogspot.se/2012/06/nailtastics-sondagsenkat.html

    SvaraRadera
  14. Awesome enkät, jag är absolut på!

    http://angelicategenfeldt.blogg.se/2012/june/nailtastics-sondagsenkat.html

    SvaraRadera
  15. Jag glömde visst att kommentera, men du såg mitt inlägg ändå! :-) Det var en kul liten enkät!

    SvaraRadera
  16. Här missar man mkt kul när man är borta i helgen :) Jag ska försöka haka på senare ikväll!

    SvaraRadera
  17. Nu har jag också svarat! Kul :)

    http://www.nailedit.se/2012/06/nagelenkat-hos-nailtastic.html

    SvaraRadera
  18. Har kikat på på mångas svar nu och ett mönster jag ser är att de flesta säger att de skulle välja China Glaze om de endast fick välja ett lack framöver. OCH de flesta säger att de hatar ljusa, speciellt gammelråsa foillack. Lite kul ändå. XD

    SvaraRadera
  19. Jag är också med!! Och jag la märke till samma sak som Gelic ovan, haha!

    SvaraRadera
  20. Jag är också med efter en tids blogguppehåll :D

    SvaraRadera
  21. Nu har jag också svarat! Har sett denna i flera bloggar de senaste dagarna :) Vilket är bra, för då hittade jag ju hit, bättre sent än aldrig!

    SvaraRadera
  22. Jag har också svarat nu! :)

    SvaraRadera
  23. Jag är med! Ett par dagar försent iofs.. :P

    SvaraRadera
  24. det var en rolig utmaning! har svarat nu, mycket sent, men ändå!

    SvaraRadera
  25. Längst om länge har jag också lyckats haka på: http://skimmerskuggan.blogspot.se/2012/06/nailtastics-sondagsenkat.html

    SvaraRadera
  26. Hej! Jag tänkte bara höra hur det funkade att beställa på head2toe? Måste man betala mycket tull?

    /Alexandra

    SvaraRadera
  27. Hej! Jag har precis börjat blogga och var såklart tvungen att svara på denna, även om det är lite sent :) http://nagelmania.blogspot.se/2012/07/nailtastics-enkat.html

    SvaraRadera

Kommentera gärna!