söndag 10 juni 2012

China Glaze Below Deck

Below Deck släpptes med förra årets vårkollektion, Anchors Away. När jag fick hem det fattade jag inte varför jag hade beställt det, det såg så tråkigt ut i flaskan. Sen har det blivit liggande i lådan med otestade lack. Tills igår. Då plockade jag fram det - och gillade det. Så kan det gå.




Färgen är lilagrå. Jag har känt mig ganska trött på liknande nyanser, men nu var det länge sen jag bar något liknande så det kändes roligt igen.

Formulan var okej, lite rinnig, men helt okej. Det täcker helt med två lager.

Mitt betyg: 4/5

I ordered China Glaze Below Deck last spring, but hasn't felt like wearing it until now. It's a purple-grey creme. It's a lot nicer than I had expected, actually. I've been feeling a little tired of similar shades, but now I haven't worn anything like this in quite a while. 
Decent formula, slightly runny, but okey. Two coats in the pictures.

12 kommentarer:

  1. Måste säga att det här var en riktig snygging!

    SvaraRadera
  2. Det här var en riktigt fin färg måste jag säga :) Måste nog ta med det nästa gång jag beställer från TransDesign.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar lack som är lite så konstiga och dammiga, antingen det eller helt galet ill-färgade :)

    SvaraRadera
  4. Håller med ovanstående, jag gillar det också! :)

    SvaraRadera
  5. Det är kul när man kan återupptäcka färgen, som man för några månader sedan var mätt på:)

    SvaraRadera
  6. Den ser fin ut på dig men inget jag känner mig så lockad av.

    SvaraRadera
  7. Helena: Ja, jag blev positivt överraskad.

    My Nail Polish Online: Ja, den känns inte lika tråkig som jag befarade. :-)

    Honmednaglarna: Jag föredrar oftast starka färger, men ibland behöver jag bryta av med något vilsamt.

    Sandra: Kul!

    Sanna: Ja, verkligen!

    Lacklycka: Nej, du har såkert något liknande redan också.

    SvaraRadera
  8. Dina naglar ser fantastiska ut i det. En färg som klär dina händer, helt enkelt.

    SvaraRadera
  9. Sminkan: Men tack, vad söt du är! :-)

    SvaraRadera
  10. Helt klart min typ av färg ;-)

    SvaraRadera
  11. BD är väldigt fin, en av mina taupe favoriter.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!