söndag 6 maj 2012

Orly Glowstick

Orly Glowstick från sommarkollektionen Feel the Vibe är ett neongult lack. Jag har än så länge inte hittat mitt perfekta neongula så jag var tvungen att ha detta. Och min jakt fortsätter förmodligen, för detta är inte perfekt även om det nog är det bästa jag har i alla fall.


Formulan var ganska rinnig. Jag har fyra lager på bilderna, för att minska antalet lager kan man ju grunda med ett vitt lack, men det gjorde alltså inte jag.

Trots dess skirhet och rinniga formula blev jag ändå väldigt förtjust i detta. Det är så snyggt med neoner mot till exempel svarta kläder (bar en svart klänning dagen då jag bar Glowstick).

Mitt betyg:
4/5

My hunt for the perfect neon yellow continues. Orly Glowstick is gorgeous (at least if you're into neons), but the formula is runny and I needed four coats to make it opaque. Of course, you can always layer it over a white base, but I prefer to wear neon as they are. Even though the formula isn't exactly perfect, this is probably my favorite neon yellow so far.

14 kommentarer:

  1. Oh my vilket galet lack!!! Helt fantastiskt, som gul överstyrkningspenna...

    SvaraRadera
  2. Ett sånt där lack måste jag ha! Gud vad det lyser! :D

    SvaraRadera
  3. Wow! *imponerad* Har varit väldigt sugen på detta sedan det släpptes. Nä, nu är det dags för mer neon i mitt liv. :)

    SvaraRadera
  4. Jösses vilket häftigt lack! Mer neon åt folket :)

    SvaraRadera
  5. Vilken helt underbar färg! Men fyra lager kändes ju sådär, attans

    SvaraRadera
  6. Helt klart värt fyra lager!

    SvaraRadera
  7. Emma P: Ja, det är verkligen överstrykningspenna över detta!

    Matilda: Ja, det är helt tokigt! Älskar det!

    Pamsan: Vi behöver alla mer neon i våra liv!

    Helena: Verkligen!

    Cactus: Ja, ska nog köpa American Apparels neongula också och se hur det ter sig. Jakten fortsätter!

    Lacklycka: Ja, det var det faktiskt. Jag kunde knappt slita ögonen ifrån det när jag bar det, det är ett gott betyg.

    Polity: Visst är det!

    SvaraRadera
  8. Jisses vad gult! Coolt:)

    SvaraRadera
  9. Oh, gud, det här måste jag ha! Inte ens formulan avskräcker mig just nu :D

    SvaraRadera
  10. Hur ska ditt perfekta vara? *nyfiken*

    SvaraRadera
  11. Kände precis hur suget efter neonlack ökade brutalt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!