måndag 9 april 2012

Recension: Essie Good To Go

Jag skulle aldrig kunna använda något annat än snabbtorkande överlack. Jag har inte tid och tålamod att gå och akta naglarna varje gång jag målat dem. Hittills har jag varit ganska trogen mitt älskade Seche Vite, men nu har jag i stället testat Essie Good To Go Rapid Dry Top Coat en tid och känner mig redo att ge ett utlåtande.

Funkar det? Absolut! Lacken torkar snabbt som attan. Mycket bra!

Hur är formulan? Tunn. Tunnare än Seche Vite. Den tjocknar inte heller när man hunnit halvvägs genom flaskan.

Ger den bra med glans? Här får Good To Go godkänt, men inte mer. Jag tycker inte att den glans man får är särskilt utmärkande. Seche Vite ger ett glansigare resultat.

Betyg: 4/5

Priset i Sverige ligger på cirka 145 kr.

Så vilket snabbtorkande överlack kommer jag att köpa i framtiden? Seche Vite eller Good To Go? Förmodligen båda. Det finns tillfällen när Essies tunna formula känns bättre och sen finns det tillfällen när jag föredrar Seche Vites tjockare formula.

I'm usually a hardcore fan of Seche Vite, but for a while now I've been using Essie Good To Go Rapid Dry Top Coat instead and now I'm ready for a short review.
This dries the polish just as fast as SV. The formula is thinner and it doesn't thicken when you've used half the bottle. When it comes to adding shine I think it's okey, but not great. Seche Vite adds more shine.

11 kommentarer:

  1. Jag har lite samma erfarenhet som du gällande Essie Good to go och Seche Vite, men för mig vinner Good to go!
    Jag gillar den lite tunnare formulan och just att den inte tjocknar efter halva flaskan som Seche Vite gör att det känns som om man får ut mer av en flaska Gtg.

    SvaraRadera
  2. Jag har fått samma intryck av dem, håller med dig på alla punkter. Men för min del vinner Essie ändå, det torkar inte ut mina naglar lika mycket som Seche. Älskar även CNDs Air Dry, det är helt underbart.

    SvaraRadera
  3. Är nyfiken på en sak!

    Seche Vite går att applicera över lacket så fort det är applicerat, hur länge fick du vänta innan du applicerade Essie Good To Go över nagellacket?

    SvaraRadera
  4. Good To Go! is my second favorite top coat (after Seche). You wrote everything substantial about it. It dries less glossy than Seche.
    Btw., I am following your blog for a long time and your posts and swatches are always very useful for me.

    SvaraRadera
  5. Seche är ju lite tråkigt då det blir som klister när man kommit till halva flaskan. Visst går det att tunna, men det blir lite irriterande. Jag håller på att testa Poshé just nu, men Good to go verkar lovande.

    SvaraRadera
  6. Har både Seche Vite och Poshé för tillfället och jag turas om att använda det - jag föredrar helt klart Seche Vite

    SvaraRadera
  7. Jag har egentligen fastnat för China Glaze Fast Forward såpass att jag inte har brytt mig om att testa annat! Dumt egentligen, ska testa Essies variant, det låter lovande :)

    SvaraRadera
  8. Have stylish hairstyle every day is the happiest thing for each woman. I want to tell you good news, our GHD Straighteners can help you design a different hairstyle. Welcome to our GHD Iv Styler website to buy your favorite Purple GHD Straighteners

    SvaraRadera
  9. Krympar Essie like mykje som SV? Eg synast SV gjer ein fantastisk glans, men er så lei av at lakken kryp oppover negletippen.

    SvaraRadera
  10. Gillar Seche Vite men tycker det krymper vissa lack lite väl mycket, lacket ser slitet ut vid nagelkanten redan nästa dag. Hur funkar det med Essie?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!