måndag 2 april 2012

Misa Looking For Trouble

Misa Looking For Trouble har stått otestat ganska länge och jag vet faktiskt inte varför jag har köpt det. Det är ett karamellrosa lack med violett skimmer. Det är ett sådant lack som gör sig väldigt bra på bild, men som jag i verkligheten upplevde som medelmåttigt.

Jag vet inte vilken kollektion det släpptes med eller om det kanske hör till det fasta sortimentet. Men det är nog gammalt, för jag misstänker att det inte är big 3 free. Det luktar väldigt starkt.

Det är skirt. Jag lackade fyra lager och då har jag fortfarande VNL. I övrigt var formulan som en dröm. Extremt lätt att kontrollera, ingen risk för att det rinner ner i nagelbanden.

Mitt betyg: 3/5

Misa Looking for Trouble is a bright pink with violet shimmer. Looks very pretty in the pictures, but in real life I didn't think it was that pretty. Okey, but not fantastic.
I have no idea when this was released, if it was as part of a collection or if it's part of the permanent line. But I'm guessing this bottle is from a few years back because it smells horribly. Probably not big 3 free.
It's also very sheer, I'm wearing four coats in the pictures and I still have VNL. Except from that, the formula was fantastic. Super easy to control.

8 kommentarer:

  1. Väldigt snygg finish! Härlig färg.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar färgen! Har väldigt få lack i denna färgen i otestat-hyllan. Kanske borde åtgärda detta. Men detta hoppar jag nog över tack vare skirheten.

    SvaraRadera
  3. Du kledde den veldig godt! :D
    Jeg har også en del sånne lakker som jeg synes ser fine ut på bilde, men som jeg synes er mer meh i virkeligheten.

    SvaraRadera
  4. Men shit vad snyggt det var på bild! Jag gillar ju den sortens rosa också. Du kan alltid skicka hit den om du ledsnar på att ha den skramlande i lådan. ;D

    SvaraRadera
  5. Vilken fin glans! Väldigt snyggt lack!

    SvaraRadera
  6. Påminner en aning om Essie Tour de Finance va? Dock känns det som att TdE har mer djup.

    SvaraRadera
  7. Kerstin: Tack!

    Vildanaglar: Finishen är fin, hade bara önskat att den var mer opak. :-)

    Pamsan: Jag har en del lack i den här kategorin och det här är ett av de sämre av dem. Annars älskar jag karamellrosa med blått eller violett skimmer!

    Solveig: Ja, det är så typiskt! Man vill ju inte att folk ska klicka hem det och bli besvikna, bara för att det såg så fint ut på bilderna.

    Sminkan: Du får den hemskt gärna, bara du är beredd på att bli besviken! Skickar den till helgen! :-)

    My Nail Polish Online: Ja, glansen är väldigt fin!

    Anonym: TdE är mycket mindre skir vilket gör att det inte ser lika karamelligt ut. Basfärgen är kanske lite lika, men jag skulle ändå säga att det är två väldigt olika lack.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!