fredag 26 augusti 2011

OPI DS Temptation

Igår kväll lackade jag om till Temptation, ett av de två nya lack som OPI släpper i sin DS-serie. Tyngdpunkten ligger på lila och magentafärgat glitter i en lila bas, men här finns också glitter i grönt, blått och guld. Bilderna visar inte riktigt den korrekta färgen, den drar mer åt magenta än så här.

Jag avslutade med två lager Seche Vite för att få bort lite av knottrigheten och göra det glansigt. Jag fick dock inte tillfälle att fota då utan tog bilderna i morse och då hade lacket i princip ätit upp allt topplack så det såg matt och knöggligt ut igen.

Det blir helt täckande efter två lager och fungerar alltså utmärkt att använda på egen hand.

Lacken i DS-serien kostar hundra kronor mer än ett vanligt OPI-lack, alltså 250 kr. I mina ögon är Temptation ett helt okej glitterlack, men det är inte så speciellt att det är värt en hundring extra.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det där var jävligt läckert. Den blev jag glad av."

English: OPI DS Temptation is mostly made out of purple and magenta glitter in a purple base, but there's also some green, blue and gold glitter. It's completely opaque after two coats and then i finished with two coats of Seche Vite. Unfortunately when I took the pictures twelve hours later the polish had ate all of the topcoat and it looked bumpy and sort of matte again...

13 kommentarer:

  1. Det är ju såklart jättesnyggt, men för att vara i DS serien hade jag väntat mig mer, de lacken ska vara häftigare än "bara" glitterlack liksom

    SvaraRadera
  2. Cactus: Exakt så tycker jag också!

    SvaraRadera
  3. Helt klart inte värt 250 kronor. Håller med Cactus. För det överpriset ska man typ ha äkta guldflagor eller något. Snyggt, men inte prisvärt helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer, otroligt fint men inte DS kanske

    SvaraRadera
  5. Det ser väldigt fint ut, men inget jag skulle vilja lägga så mycket pengar på.

    SvaraRadera
  6. Nej, några 250 kronor är det inte värt. Jag tror dock jag beställt detta och har det, kanske från Nailsupplies.us. Har inte provat det än.

    SvaraRadera
  7. Fint men ett ganska ordinärt glitterlack. Jag skulle aldrig betala det priset för det.

    SvaraRadera
  8. Det här inlägget var hur spännande som helst ända till jag kom till raden om priset. Då går det nog bort ändå... Tråkigt, för det var himla fint.

    SvaraRadera
  9. Oj, kostar lacket 250 kr... det är ju vad ett Chanellack kostar! För att vara värt de pengarna så bör ju lacket vara något alldeles extra, men det verkar ju inte det här vara, vad synd.

    SvaraRadera
  10. Mrs Data: Hade det varit ett helt fantastiskt hololack (åh, Glamour!), så hade jag faktiskt varit beredd att betala den summan. Men nej, inte för ett vanligt glitterlack.

    Annie: Nej, DS-serien ska ju bestå av speciella lack, det här känns inte som att det kvalar in där.

    Roxcat: Nej, det förstår jag.

    Sminkan: Ska bli spännande att läsa om vad du tycker om det!

    Veronica: Nej, det känns inte motiverat med ett så högt pris.

    NailsbyNoir: Du kan förstås hitta det för en billigare peng hos t.ex Nailsupplies.us.

    Carina: Nej, det är inte så speciellt, nej.

    SvaraRadera
  11. The designer series from OPI are so awesome. Looks great on you

    SvaraRadera
  12. Det är ju absolut snyggt, men löjligt överprissatt. Dessutom tycker jag att OPI borde satsa på att göra DS-lacken holografiska. Kanske återlansera några av de gamla ursnygga discontinuedlacken...

    SvaraRadera
  13. Hi. Just a quick word to tell you that your pictures have been used by a French Ebay seller (I actually recognised them because i'm bidding on this very polish), here: http://shop.ebay.fr/mowgli006/m.html?item=330624628815&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p3984.m1426.l2649&_trksid=p4340.l2562
    Should you wish to communicate with this seller, I can help you, being French myself :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!