onsdag 8 juni 2011

OPI The "It" Color

Jag älskar The "It" Color! Det är ett underbart, ganska dämpat, senapsgult krämlack som släpptes med kollektionen Mod About Brights 2008. Jag vet att det inte ser särskilt senapsgult ut på bilderna, min kamera ville göra färgen klarare än vad den är. Ett mycket passande lack så här i sommartider i alla fall.




Appliceringen var däremot lite knepig. Strimmigt och ojämnt. Först efter det fjärde lagret såg det acceptabelt ut. Men när jag gillar färgen så här mycket så känns det som att det är värt det.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag vet inte. Gult är kanske inte min grej."

English: OPI The "It" Color is a polish I've been looking forward to trying for a long time. It's a mustard yellow (I now it doesn't look very mustard-y in the pictures, my camera refused to show it) creme, released with the Mod About Brights collection in 2008. Such a great shade! Application was a little tricky though. It came on streaky and I needed four coats to even it out. Still, I love it and think it's definitely a must have for those of you who love yellow!

11 kommentarer:

  1. Original color!! Is like the color of mustard he he

    http://todoslosesmaltessonpocos.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Härligt med gula krämlack. Det här ser ju riktigt snyggt ut. Frågan är om man passar i senapsgult.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fräck färg! Får ta och köpa det nästa gång jag beställer hem nagellack :)

    SvaraRadera
  4. Åh jag har inte kommit mig för att prova The it-color än fastän den har ståt här och dammat några månader. Jag tror verkligen inte jag passar i senapsgult nämligen, haha... Men sjukt snygg på dig! :)

    SvaraRadera
  5. Oh, det här har jag funderat på så länge men inte sett några fina bilder på - förrän nu. Måste kanske skaffa det här ändå :)

    SvaraRadera
  6. Jag har funderat på denna ett tag men inte riktigt vetat hur den sett ut jämfört med andra gula lack. Men om den är senapsgul så tror jag att den kan passa mig för något sånt har jag inte :D
    Tycker färgen ser jättebra ut på dig!

    SvaraRadera
  7. La loca de los esmaltes: It is! Altought my pictures makes it look "sunnier".

    Chaosophia: Bland gula lack är det här i alla fall med på topp 5! Fast jag fått höra i dag att det inte är så fint. :-)

    Pamsan: Jag tyckte faktiskt detta var väldigt lättburet!

    Martine: Det tycker jag, det är både roligt och snyggt!

    Nailsbybellan: Jag har varit sugen på att testa mitt sen jag köpte det, men fick inte upp korken. Orkade inte ta tag i det lilla problemet förrän nu. :-)

    Nailspotting: Tyvärr är ju mina bilder inte riktigt korrekta. Det är inte alls lika knalligt som det ser ut på dem.

    Annie: Den fyllde den senapsgula luckan hos mig också! :-)

    SvaraRadera
  8. This is very pretty!! I really like it on you!
    Also, I tagged you for an award: http://thephalangesfiles.blogspot.com/2011/06/tagapalooza.html

    SvaraRadera
  9. Den är verkligen härlig! Älskar den! Men ja, många lager krävs det...

    SvaraRadera
  10. Fulsnyggt, får man säga så?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!