söndag 12 juni 2011

OPI Honk If You Love OPI

Alltså, den här manikyren är misslyckad på så många sätt att jag egentligen inte tänkte publicera bilderna, men nu gör jag det ändå.

Det började med att jag lackade naglarna i dåligt ljus så det blev ojämnt och kladdigt. Jag applicerade två lager, avslutade med ett lager Seche Vite och fotade sen naglarna. Då upptäcker jag att två lager inte alls var tillräckligt, så jag lackar ett tredje lager och ytterligare ett lager SV. Då bubblade det sig på ett par naglar och som om inte det vore nog fick jag rensa naglarna från diverse katthår som fastnade.

Jaja, här är i alla fall Honk If You Love OPI från den kommande höstkollektionen Touring America. Ett mörkt plommonlila krämlack.

En härligt vampig skönhet som nästan får mig att längta efter hösten. Men bara nästan, jag är inte klar med sommaren på ett bra tag.

Formulan var utmärkt och jag behövde alltså tre lager för att det skulle täcka helt. Har man kortare naglar så kan det nog räcka med två.

Jag trodde jag skulle hitta något liknande lack i min samling, men faktiskt inte.

Mitt betyg:
4/5

Sambons kommentar: "Jag vill inte se den här igen förrän det är höst. Det är sommar nu."

English: I wasn't going to publish these pictures, because I messed up my manicure so badly, but now I do it anyway. This is Honk If You Love OPI from the upcoming fall collection Touring America. A deep, dark plum creme. Very vampy and gorgeous! It almost makes me long for falla. Almost. The formula was great and I needed three coats. If you have shorter nails you might just need two.

14 kommentarer:

  1. wow!! such a pretty color it is!! :D :D

    SvaraRadera
  2. Färgen finare ut på naglarna än i flaskan. Jättehärlig färg!

    SvaraRadera
  3. Absolut ett höstlack för mig, men jag gillar tonen. Ser riktigt fin ut :)

    SvaraRadera
  4. Färgen är hur snygg som helst men jag skulle nog inte kalla formulan utmärkt med tanke på tre lager.

    SvaraRadera
  5. Snyggt men känns inte som ett måste just nu.

    SvaraRadera
  6. Det här kommer jag säkert skaffa senare mot hösten. Rätt fint!

    SvaraRadera
  7. Glad you decided to publish the pictures, its a lovely dark polish.

    SvaraRadera
  8. Äsch, jag älskar att ha mörka lack på sommaren! Dem blir ju nästan bäst då, eftersom man tydligt ser färgtonen så det inte blir nästan-svart.

    Den här var jag mest sugen på, den ser fin ut! Undrar hur den ser ut jämfört med andra liknande lack. Men du hade inget som var likt? :)

    SvaraRadera
  9. Vissa dagar går det rent åt helskotta när man ska måla naglarna, ibland helt plötsligt är det som att jag inte fattar hur jag ska hålla i korken, what's up with that?
    Men det syns inte på dina bilder och det var en väldigt fin färg

    SvaraRadera
  10. Kan du kanske jämföra det med William Tell Me About OPI? Snälla! :)

    SvaraRadera
  11. Färgen är snarlik Dior's Mystic Violett, dock har denne lite bruna stråk i. Men väldigt lika i alla fall :)

    SvaraRadera
  12. Beingpretty: Yes, isn't it? Vampy and gorgeous!

    Lackade naglar: Jag ääälskade färgen i flaskan. På naglarna är den jättefin, men jag tror jag kommer hitta större favoriter i kollektionen.

    Honi: Ja, visst är det ett typiskt höstlack. Men ibland är det kul att dra fram såna mitt i sommaren också.

    Miss Jones: Tre lager är inte mycket enligt mig, utan helt normalt.

    Sminkan: Nej, jag skulle inte beskriva den som ett måste.

    Chaosophia: Det är ett utmärkt vampy-lack!

    Charlotte: I hate the pictures, but love the polish!

    Andrea: Det har du rätt i, man ser ju nyanserna mycket bättre. Ska försöka fixa en jämförelse med William-lacket!

    Martine: Ja, ibland går liksom bara allt helt fel! :-)

    Anonym: Har dessvärre ingen koll på Mystic Violett.

    SvaraRadera
  13. Superfint men lite höstigt. Men å andra sidan kan det vara trevligt att göra ett avbrott mot alla knalliga färgsprakande lack man använder nu under sommaren :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!