måndag 20 juni 2011

Isadora Glamour White

Första gången jag såg Glamour White från Isadoras Spring/Summer Trend Nails var på en kompis naglar. Jag föll som en fura och var naturligtvis tvungen att köpa en flaska. Lacket är krispigt vitt med pärlfinish.

Pärlfinishen gör att det inte ser ut som att man har Tippex på naglarna, något som annars är vanligt med vita lack.

Jag gillar som vanligt inte Isadoras tjocka, klumpiga pensel, men i övrigt var det här väldigt lättlackat för att vara ett vitt lack. Första lagret blev lite strimmigt, men det jämnade ut sig med det andra lagret.

Jag har inte supermånga vita lack, men det här är absolut favoriten bland dem jag har.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Vitt brukar jag inte gilla, men det där tyckte jag faktiskt var fint."

English: Isadora Glamour White was released with the Spring/Summer Trend Nails collection. It's a crispy white with a pretty pearl finish, that keeps it from looking like your wearing white out on your nails. Among my white polishes this is definitely a new favorite! The formula was great for a white polish. The first coat came on a wee bit streaky, but the second coat evened everything out.

14 kommentarer:

  1. Skitsnyggt!!! Det lär jag införskaffa.

    SvaraRadera
  2. Det har jag kikat på många gånger men det har inte blivit av att jag köpt det. Får nog slå till. Superfint verkligen.

    SvaraRadera
  3. Jätte fint! Finishen påminner lite lätt om Pearly Queen från Butter LONDON fast IsaDora verkar vara lite vitare.

    SvaraRadera
  4. Har blivit väldigt förtjust i vita nagellack på sistone och detta var riktigt fint - men jag har lite svårt för Isadoras nagellack, gillar dem inte för någon anledning. Ska kanske ge dem en ny chans

    SvaraRadera
  5. Är det verkligen bara två lager lack? I så fall är det ju fantastisk täckning för ett vitt lack!

    SvaraRadera
  6. Hmm, jag äger inte ett enda vitt lack. Jag kanske måste göra ett försök med det här...

    SvaraRadera
  7. Men åh vad fint! Nu vill jag med ha...

    SvaraRadera
  8. Åh jag har kollat på den färgen länge, nu övertygade du mig att köpa den ;)

    Men jag förstår inte hur man inte kan tycka om Isadoras borstar, de är ju bäst tycker jag iallafall. Blev så besviken när jag råkade köpa ett Isadora lack med smal borste. Men smaken är som baken antar jag ;)

    SvaraRadera
  9. Verkligen bra täckning på två lager, och snygg finish!

    SvaraRadera
  10. That's a nice polish, love pearl finish.

    SvaraRadera
  11. Skitsnyggt: Ja, jag är hemskt glad att jag köpte detta!

    Pamsan: Ja, det är verkligen ett vitt lack av hög kvalitet. Sådana växer inte på träd.

    Miss Jones: Ska spana in Pearly Queen!

    Martine: Ja, visst är vita lack snygga. Sen är de ju bra som bas till andra lack också.

    Fluff: Yes, bara två lager!

    Nailsbynoir: Alla behöver ett vitt lack! :-)

    Annie: Det är värt att köpa!

    Anonym: Ja, smaken är såklart olika. Jag tycker borsten är för tjock och klumpig, men du är inte den enda jag hört uppskattar den. :-)

    Cactus: Normalt sett är jag inte mycket för pärlfinish, men det här är skitsnyggt!

    Charlotte: I'm usually not that fond of pearl finishes, but I love this one!

    SvaraRadera
  12. Jag håller helt med dig och sambon. Skrimret lyfte verkligen lacket...

    SvaraRadera
  13. Inte illa alls! Jag vill också ha en flaska av det här!

    SvaraRadera
  14. Jag har inte köpt det här då jag varit lite rädd för att det skulle vara alltför skirt, men nu ser jag ju att så inte är fallet. Det här ska definitivt få följa med mig hem!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!