tisdag 10 maj 2011

Obsessive Compulsive Cosmetics Grandma

Grymma Nailspotting var ju snäll och langade mig några länge eftertraktade godbitar från amerikanska Obsessive Compulsive Cosmetics för ett tag sen. Först ut att testas fick bli korallröda Grandma.

Färgen är fin och så, men jag har helt klart roligare korallröda lack i samlingen. Ett mellanlack, som Sminkan skulle säga.

Formulan var bra, men tyvärr upplevde jag penseln som helt omöjlig. Lång och väldigt mjuk, vilket gjorde den svår att använda. Jag föredrar en lite mindre flexibel pensel. Får se om jag vänjer mig, oftast tycker jag att man hittar en teknik som funkar till slut. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Lite för mjäkig."

English: The lovely Nailspotting helped me get my hands on some much longed for Obsessive Compulsive Cosmetics polishes. First out to be tried is the coral red Grandma. It's a nice color, but I think I have some even nicer ones in my stash. The formula was decent, but I didn't really get along with the brush. It's too long for my taste and to soft.

8 kommentarer:

  1. Fin färg! JAg gillar "mjäkigheten" i det röda!

    SvaraRadera
  2. Fint men jag håller med både sambon och dig. Ett mellanlack är vad det är.

    SvaraRadera
  3. Fin färg, men ja... Inget superspeciellt. Men jag skulle lätt köpa det bara för namnets skull :D

    SvaraRadera
  4. Hihi, vad roligt att bli citerad! :D
    Helt rätt, det är väldans fint men ändå ett mellanlack. Det känns inte som något man måste ta sig över Atlanten för att köpa.

    SvaraRadera
  5. En väldigt snygg röd färg, men kanske inte så unik, det kan jag hålla med om.

    Gillar Sminkans analys "inget man måste ta sig över Atlanten för att köpa" - den listan skulle jag vilja se! :-)

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Jo, lacket är ju fint, men jag brukar falla hårdare för de med lite mer "oumph" i! :-)

    Annie: Ja, visst är namnet underbart!

    Sminkan: Precis som Makeupoholic skriver här ovanför så vill jag läsa ett inlägg på temat "lack som är värda att ta sig över Atlanten för att köpa"! :-D

    Makeupoholic: Vilken kanonidé! :-)

    SvaraRadera
  7. rött…alltid bäst! :)

    SvaraRadera
  8. Okej, jag ska klura lite på den listan. :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!