tisdag 29 mars 2011

Zoya Gemma

Zoya Gemma var det lack från vårkollektionen Intimate som gjorde mig mest förväntansfull. Och visst är det vackert! Dämpat grönt med blått skimmer. Skimret är synligt, men långt ifrån "in your face". För min del hade det gärna fått vara lite mer framträdande.

Formulan var bra och lättlackad, men lite skir. Jag har tre lager på bilderna, men tror att det hade gjort sig ännu bättre med ett fjärde lager.

Jag gillar verkligen detta och har ingenting liknande sen tidigare!

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Nej, usch, militärgrönt."

English: Zoya Gemma is a muted green with blue shimmer. A very pretty and unusual combination. I wouldn't mind if the blue shimmer was a little more visible, but I like it this way too. The formula was good, but it's a little sheer. This is three coats, but I think it could have used a fourth.

8 kommentarer:

  1. Väntar på Intimate just nu. Åh vad jag längtar. Detta ser riktigt fint ut och dina bilder är bland de bästa jag sett hittills. :)

    SvaraRadera
  2. Superfint! Skimret är verkligen diskret, men gör ändå lacket spännande!

    SvaraRadera
  3. Jättefin färg! Militärgönt är supersnyggt och skapar en riktig vårstämning. Detta lack påminner lite lätt om HMs Hunt me down vilket är också helt underbart.

    SvaraRadera
  4. Så vackert, det här måste jag se till att skaffa!

    SvaraRadera
  5. Jag har två frågor. Tycker du man ska måla naglarna på kvällen innnan eller på morgonen då man ska ha nagellacket?:)

    Vissa säger att China Glaze ger ut en neon kollektion varje sommar. Stämmer det?

    Kan du inte vissa poolsidecollektion igen? Snälla<3

    SvaraRadera
  6. Fint! Mycket finare än jag hade föreställt mig, blev ju själv inte så imponerad av Intimate men ändå skoj att se lacken. Hm, jag gillar det men tycker det påminner lite för mycket om de gröna jag har för att skaffa det. Tror jag ;)

    SvaraRadera
  7. Aila: Mycket!

    Pamsan: Tack, vad snäll du är! Ser fram emot att läsa vad du tycker om kollektionen. Jag köpte ju bara detta och Dannii.

    Kerstin: Ja, även om det inte är superframträdande så ger det definitivt lacket det där lilla extra.

    Miss-bjones: Ja, militärgrönt är fint. Och nästan alla andra nyanser av grönt också. :-)

    Roxcat: Det måste du absolut!

    Wilma: Jag skulle aldrig hinna måla på morgonen så för mig är det kvällen som gäller. Men så länge man har ett bra, snabbtorkande överlack spelar det väl ingen roll egentligen?
    China Glaze släpper neonkollektioner vissa år, men inte alla. Island Escape som släpps senare i vår är t.ex ingen neonkollektion. Du hittar swatches på Flip Flop Fantasy, Pool Party, Kiwi Cool-ada, Sun Worshiper och Towel Boy Toy från Poolside om du tittar under kategorin Neon.

    Nailspotting: Det blå skimret gör det värt att äga, även om det inte är sådär jättesynligt. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!