onsdag 23 mars 2011

OPI Stranger Tides

Stranger Tides är nog det allra mest unika lacket i Pireates Of The Caribbean-kollektionen. Ett dammigt gröngrått krämlack. Jag är ganska övertygad om att min mamma haft gardiner i den här färgen någon gång. Jag gillar det!

Om ni undrar varför det ser så fult ut på långfingernageln så är det en dålig lagning av en trasig nagel som jag fixat med Depends lagningskit. I kväll gav jag upp och tog bort det hela och klippte ned nageln så långt jag kunde.

Tillbaka till Stranger Tides. Jag har läst att ett par bloggare haft lite problem med appliceringen av denna, men jag tyckte inte den var klurigare än de andra lacken ur kollektionen som jag testat. Tre lager krävdes för att uppnå en jämn och fin yta.

Under lackningen klantade jag mig rejält. Jag både tappade penseln och välte omkull flaskan så att det spilldes lack i både soffan och på golvet. Suck. Tur att vi står i begrepp att köpa ny soffa.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Nej, usch! Det ser ut som vattenblandad aska."

English: Stranger Tide is a dusty sage green creme. Pretty unique if you ask me, I found nothing similar in my stash. I'm also convinced my mum has had curtains this exact color in the 80's or 90's. Anyway, I really like this! It's probably my favorite, together with Skull & Glassbones. The formula was good and I needed three coats.

10 kommentarer:

  1. I feel like I have an old Sally Hansen similar to this, but I'm sure I'll buy the OPI anyway. :)

    SvaraRadera
  2. Not a bad colour, not seen anything similar myself.

    SvaraRadera
  3. KarenD! I think this is like old Sally Hansen's khaki green Edgy Creme with some white. I smell a franken!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att ni ska byta soffa snart. Det är min lilla skräck, att välta ut en flaska lack på något ställe där man inte borde...mattan, soffan (sambons ögonsten) osv. *svälj*
    Det här är nog inte heller min typ av färg. Lite för tråkig, tror jag. Den är inte ful men jag kommer nog inte att köpa den.

    SvaraRadera
  5. Can you make a comparison with Essie Sew Psyched?

    SvaraRadera
  6. Otroligt coolt det här också, loves it, jag tycker du köper en soffa i den färgen, skulle jag gärna göra!!

    SvaraRadera
  7. Denna är lika snygg som alla de 5 andra lacken :)

    SvaraRadera
  8. snubblade in på din sida - jag vet inte hur - men I love it! :)

    Gillar den.. blir ju riktigt najs - lite svårburet men hade vart riktigt coolish till denna toppen
    http://se.betterbodies.se/womens/tanks/v-neck-cut-rib-tank-camoprint/
    som man funderar på att införskaffa ^^

    SvaraRadera
  9. Jag är helsåld på det här och på Skull&Glassbones, precis såna småskumma färger jag inte kan motstå.

    SvaraRadera
  10. Karen D: I have never the Sally Hansen one, but if it looks anything like this it must be pretty! :-)

    Charlotte: I love the "uniqueness" of it! :-)

    Pailette: I have to google that one!

    Pamsan: Ja, jag blev så arg när jag välte flaskan - så himla klantigt. Men tur i oturen att vi inte hunnit köpa ny soffa ännu i alla fall. :-)

    Alluring Mum: Indeed I can! I will try to fix it today.

    Björkis: Du har rätt, det här är en perfekt soffärg! Kram på dig! :-)

    Emma: Visst är den!

    Linda-zetah: Faktum är att det här inte kändes så svårburet som man kan tro. Våga! :-)

    Lackynails: Vad kul, vi har samma favoriter! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!