lördag 26 mars 2011

OPI Steady As She Rose

OPI Steady As She Rose (vilket vackert namn!) är ett blekt, smutsigt rosalila krämlack. Det här är ett sånt lack jag förmodligen inte skulle ha beställt själv, men nu när jag testat det tycker jag det är riktigt fint. Det känns liksom fräscht på naglarna. I min samling är den här sortens lack dessutom ovanliga.

Det här var något svårare att få jämnt på nageln än de andra lacken ur Pirates Of The Caribbean-kollektionen. Det jämnade dock fortfarande ut sig fint med det tredje lagret, men jag fick jobba lite mer på det.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är alldeles för ljust."

Jag gjorde en snabb jämförelse mellan Steady As She Rose och China Glaze Light As Air.

Som ni kan se är Steady As She Rose mer rosa och betydligt mer dämpad än Light As Air.

English: Steady As She Rose (what a beautiful name!) is a dirty, pale pinkish lilac. Or maybe a pink with som lilac in it? I can't decide. This is a perfect example of a color that I would probably never had picked up myself, but now that I'm wearing it I really like it. I think it makes my nails look delicate and fresh. I did a small comparison with China Glaze Light As Air and as you can see Steady As She Rose is more pink and a lot more muted.

7 kommentarer:

  1. Vackert lack och vackert namn!

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt fint ut! Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha det eller inte, är nog sugen på lite mer färg nu..

    SvaraRadera
  3. Hade nog själv inte heller köpt det först, men när jag ser det här så är det riktigt fint :)

    SvaraRadera
  4. Med tanke på att jag avskydde Light as Air för den var för blaskig och för varm så tror jag Steady as She Rose går säker för mig... :D

    SvaraRadera
  5. Jag säger nog som din sambo, den känns lite blaskig tycker jag...

    SvaraRadera
  6. Aila: Haha, jag kan förstå att du tycker att det är det. Jag gillar det visserligen, men inser att det inte är jordens mest spännande nyans. :-)

    Emma: Ja, visst är namnet poetiskt! :-)

    Roxcat: Ja, jag vill nästan alltid ha mer färgstarka lack, men ibland är det väldigt skönt med sådana här vilsamma lack.

    Olivia: Visst är det!

    Sminkan: Haha, jag hade väl det på känn att det här inte skulle falla dig riktigt i smaken. :-)

    Emma P: I det här fallet är det just det jag gillar! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!