söndag 20 mars 2011

OPI Silver Shatter

Jag testade OPI Silver Shatter över Mermaids Tears igår, men blev inte nöjd med resultatet. De flöt liksom ihop i varandra och crackle-effekten syntes bara om man verkligen såg efter.

I dag testade jag Silver Shatter över några mer färgstarka lack. Jag tycker det blev finare med lite större kontraster.

Vad gäller formulan så måste jag säga att det här nog har den bästa formulan av alla crackle-lack jag testat hittills. Det är lite tunnare i konsistensen och börjar inte spricka upp lika blixtsnabbt som jag är van vid. För mig är det positivt eftersom det betyder att jag kan lacka på ett andra lager om jag skulle vilja.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Shit, för att vara ett crackle-lack var det där riktigt snyggt! Det ser lite ut som henna-mönster."

English: Yesterday I tried OPI Silver Shatter over Mermaids Tears, but I didn't think they worked well together. Today I tried it over some more colorful polishes and I like it better this way. The formula was a little thinner than the usual crackle polishes and it didn't start crackling up as fast as I'm used to. That allows for adding a second coat if you feel like it.

13 kommentarer:

  1. Du har så grymt fina perfekta naglar! Hur har du fått till dem? Mina vägrar att växa eller så skivar de sig bara eller går av...

    SvaraRadera
  2. Silver Shatter = Must have!!! :D

    SvaraRadera
  3. Oh vad snyggt!! Jag måste skaffa den.. :D

    SvaraRadera
  4. Känner mig rätt ensam som inte fallit för crackle-trenden, men jag gillar inte de här lacken alls faktiskt (i alla fall inte på mig själv ska kanske tilläggas). Låter dock bra att det inte torkar sådär überfort utan att man hinner lägga på ett lager til för att få lite grövre mönster jmf med om man har ett väldigt tunt lager.

    SvaraRadera
  5. I'm not a fan of shatter effects over nail polish but I really like the results you've achieved with the silver in the photo above, especially with those base colours.

    Very nice.

    SvaraRadera
  6. Makeupoholic! Du är inte ensam om att inte gilla crackle-trenden! Jag gillar den inte heller! Förstår inte alls hypen på detta! Näe, då konar jag hellre ett mönster över hela nageln istället. Är väl ett kontrollfreak som vill ha kontroll över "cracklet" ;)

    Nailtastic! Vilka lack har du cracklat över här på bilden? Tycker de är mkt snyggare än cracklet! :)

    Gillar din blogg förresten! Mkt inspirerande!

    SvaraRadera
  7. Gorgeous! I can see myself getting this when it hits Transdesign!

    SvaraRadera
  8. Kul med silver shatter och inte bara de vanligt krämfärgerna.

    SvaraRadera
  9. M: Jag kan garantera att de inte är perfekta. Just nu har jag till exempel en lagning på långfingernageln, gjord med Depends lagningskit (som inte alls är särskilt bra). De går av ibland, blir missfärgade och är inte alls en vacker syn utan lack. :-)

    Pamsan: Kul att du gillar det! :-)

    Annie: Ja, gillar man crackle är det här ett måste!

    Makeupoholic: Jag känner mig rätt mätt på crackle-lack, men det här är ett riktigt bra sådant lack för dem som gillar det. :-)

    Åsa: Tack!

    Charlotte: Thanks!

    Jezz: Pekfingret - Color Club Poptastic. Långfingret - China Glaze Bermuda Breakaway. Ringfingret - China Glaze Four Leaf Clover. Lillfingret - China Glaze Ingrid.

    The Nail Diary: Yes, this is a must have if you're in to crackles! :-)

    Emma: Ja, det känns lite nytt!

    SvaraRadera
  10. Fint! Jag är sugen på just silver Shatter, men tror att jag hoppar övriga kollektionen.

    SvaraRadera
  11. Vad fint det blev med de färgerna :)

    SvaraRadera
  12. I am not a huge fan of Shatter nail polishes but this is the only one I´d like to have!

    SvaraRadera
  13. You are a lucky girl to get your hands on this :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!