måndag 28 mars 2011

OPI Planks A Lot

Så var vi framme vid det sista av lacken från Pirates Of The Caribbean-kollektionen. Planks A Lot, ett dämpat mellanlila krämlack. Det här är det lack jag gillar minst ur kollektionen. Det känns lite för intetsägande och tråkigt för min smak.

Formulan var rinnig och ganska jobbig att applicera. Det krävdes tre lager för att täcka helt.

Jag gjorde en snabb jämförelse av detta och några andra lila lack från OPI. Innan jag gjorde jämförelsen trodde jag att Planks A Lot och A Grape Fit skulle vara väldigt lika, men det visade sig att jag hade fel. A Grape Fit är betydligt knalligare.


Jag måste säga att jag tycker Planks A Lot är tristast i det här gänget.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Nja, jag har sett finare lila förut."

English: Planks A Lot is the least exciting polish from the Pirates Of The Caribbean collection if you ask me. It's a dusty medium purple creme. The formula was a little thin and runny which made it tricky to apply. This is three coats. I also made a small comparison with some other purple OPI polishes. In my mind I thought that Planks A Lot and A Grape Fit was possible dupes, but it turns out they're really not similar at all.

11 kommentarer:

  1. Efter det jag ser på bilderna så gillar jag färgen :) hihi smaken är som baken delad ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det var riktigt fint. :) Men när jag ser jämförelserna så är A Grape Fit vinnaren. Jag skulle ändå kunna tänka mig Planks A Lot.

    SvaraRadera
  3. Det är klart att det kanske inte sticket ut så mycket men jag gillar det ändå :)

    SvaraRadera
  4. I think the colour looks stunning on you! I'm sad the formula is not ideal :( And thank you for the comparison, I was itching to see how it looked next to DoiD.

    SvaraRadera
  5. All nice purples but the a 'A Grape Fit' wins it for me followed closely by the 'Planks a lot'.

    SvaraRadera
  6. Jag gillade faktiskt färgen väldigt mycket, men så är jag ju galen i lila också!

    SvaraRadera
  7. Själv tyckte jag att detta lätt var det finaste och mest intressanta i kollektionen. Inte för att jag vill ha denna heller, men i jämförelse med de andra var den här ju riktigt färgsprakande.

    SvaraRadera
  8. Det här är nog den jag gillar mest:) Denna och den rosa oh så nån grön tror jag att jag ska köpa. Ja och så silver shatter. Jag har ökat på, från börajn ville jag bara ha silver shatter...

    SvaraRadera
  9. Carina: Ja, och tur är väl det! :-)

    Pamsan: Ja, A Grape Fit är nog vinnaren för mig också. Även fast det inte heller är någon storfavorit direkt.

    Emma: Vad kul att det ändå är så pass många som gillar det, fastän jag inte hör till den skaran. :-)

    Cilucia: No, the formula isn't great, but if you like the color you should go for it. There are worse! :-)

    Charlotte: My favorites are probably A Grape Fit and Done Out In Deco.

    Roxcat: Jag brukar vara galen i lila, men har nog svårt för den här mellannyansen. Gillar dem lite mörkare och helst med skimmer.

    Sarah: Mina favoriter är nog Stranger Tides och Skull & Glassbones, de känns mest spännande. Mermaids Tears är också riktigt fin.

    Emma P: Nu vill du alltså ha fyra lack av sju - inte illa! :-D

    SvaraRadera
  10. Jeg synes denne er den fineste av alle. Jeg gleder meg til når kolleksjoner er ute så jeg kan kjøpe denne og Skull & Glassbones. Bildet ditt ga meg lyst på Steady as She Rose også, så vi får se...

    Takk for at du postet bildene. Det hjelper mye!

    SvaraRadera
  11. Åh, kan du inte visa Done Out In Deco i en egen post? :) Den verkar finfin!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!