fredag 25 mars 2011

Jämförelser - Stranger Tides och Mermaids Tears

Jag har fått några önskemål om jämförelser av Stranger Tides och Mermaids Tears från Pirates Of The Caribbean-kollektionen som jag har betat av nu i kväll.

Alluring Mum ville se en jämförelse av Stranger Tides och Essie Sew Psyched. Jag försökte hitta några andra lack som kändes relevanta att jämföra med, men jag har verkligen inga lack som ens kommer i närheten av Stranger Tides.

Som ni ser är de inte ett dugg lika.

Jag hittade ingen dupe till Mermaids Tears heller. Den som kommer närmast är Essie Turquoise & Caicos, men de är fortfarande väldigt olika.

English: Alluring mum wanted to see a comparion between OPI Stranger Tides and Essie Sew Psyched. As you can see they're not similar at all. I also made a comparison with OPI Mermaids Tears and a few other polishes. I found no dupe here either.

10 kommentarer:

  1. Mermaids Tears är verkligen fin! Jag gillar att den ser så skir och spöklik ut utan att för den delen varken vara blek eller grånad. :)

    SvaraRadera
  2. OPI Mermaids Tears och Combat Khaki ser ganska lika ut, men Comat Khaki kanske är mörkare... nä, den kanske är mer lik Essie Sew Psyched.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag älskar allt som ha rmed naglar att göra och jag älksar verkligen din blogg!
    Jag har alltid haft långa fina naglar och dom är som bäst på sommaren, men dom har alltid varit lätta för att gå sönder.
    Och nu är jag inne i en period där naglarna liksom gått av i mitten av nagel och neråt. Så nu är dom så korta dom bara kan vara.
    Har du några bra tips till vad jag kan göra med dom så dom blir bättre och starkare? Dina naglar är så fina och jag skulle vilja kolla med dig vad du gör.
    Skulle du kunna mejla mig ditt svar till ghannouje_@hotmail.com?
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  4. Hunt me Down från H&M borde vara ganska lik Stranger Tides. Men det kommer inte hindra mig från att köpa ST. :D

    SvaraRadera
  5. Alltså, går Mermaids Tears liksom lite åt... mintgröna hållet, fast mer dämpad?
    Kan man säga så? Har du något mintgrönt så vore det super om du kunde jämföra dem..

    SvaraRadera
  6. På nedre bilden känns Mermaid's Tears lite lik Dirty Sexy Money..? Är dock långt hemifrån och äger inte OPIlacket-dessutom har jag en tendens att tycka allt ser ut som DSM så eh...kanske inte :O

    SvaraRadera

Kommentera gärna!