tisdag 8 mars 2011

Essie Lapis of Luxury

Jag har burit Lapis of Luxury från Essies Resort-kollektion vid ett par tillfällen förut, men aldrig kommit mig för att fota det. Formulan är nämligen kass och det blir flammigt och ojämnt trots fyra lager.

Färgen är ju helt gudomlig så jag önskar verkligen att formulan skulle vara bättre, för som den är nu gör den inte riktigt lacket rättvisa. Jag vet inte vad man kallar den här nyansen av blått, men den är mjuk och fin och får mig att tänka på sköljmedel.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Den är lite för mjäkig."

English: I love this soft blue shade, although I have no idea what to call it. Unfortunately the formula is just awful. It's thin and watery and even after four coats it still looks uneven on the nails.

14 kommentarer:

  1. Tycker den påminner lite om Secret periwink-le från China glaze, som jag inte hade några problem alls med. Gudomligt snygg blå. :)

    SvaraRadera
  2. Hur är kvalitén på Essies lack överlag?

    Äger inga, men tänkte att vid nästa resa till USA ska jag köpa på mig ca 3 stycken.

    Är även väldigt nyfiken på hur Nubars lack är i kvalitén? Äger inga av deras lack heller-

    SvaraRadera
  3. Haha, sköljmedel LOL!

    Färgen är jättesnygg på dig, synd med flammigheten. Essie ar hit or miss för mig, ibland superkvalitet, ibland hopplöst ojämnt och svårlackat.

    SvaraRadera
  4. The color is gorgeous! Blue and green are my favorite colors for polish...

    SvaraRadera
  5. Haha ja den är verkligen sköljmedel-blå! Jag älskar Lapis of luxury men jag kan inte fatta vad Essie gjorde med formulan på deras Resort collection!! Den är förfärlig med nåt undantag vad jag kan minnas. Tråkigt när färgerna är så fina, och jag brukar verkligen älska Essies formula!

    SvaraRadera
  6. Ljuvlig färg, men synd på formulan. Tycker nyansen ser ut att vara rätt lik Orlys Cashmere Cardigan!?

    SvaraRadera
  7. Sorry it applied poorly for you :( It's good with 3 coats on me, but I have short nails :S

    SvaraRadera
  8. Vad synd att det inte var så bra att måla med för den är så vacker! *kär*

    SvaraRadera
  9. Åååå, så fiiiin! Er den lik ChG Secret Peri-Wink-Le, tro?

    SvaraRadera
  10. Mrs Data: Jag jämförde dem i flaskorna och de påminner absolut om varandra, men Lapis of Luxury är ljusare.

    Carina: Jag tycker Essie är ojämna. Vissa lack är strålande medan andra suger. Jag är inte heller så förtjust i den smala penseln.

    Nubar däremot är nästan alltid galet bra! Hör till favoriterna.

    Polishpig: Ja, så är det verkligen. Det här hörde tyvärr till bottennappen.

    Angeles: It really is pretty! Blue and green are my favorite colors as well! :-)

    Nailsbybellan: Ja, Turquoise & Caicas var lika trist att lacka med, men Playa Del Platinum var helt okej.

    Makeupoholic: Jag har inte Cashmere Cardigan, men jag tror du har rätt!

    Jenny: I don't mind the many coats that much, but I wish it wasn't as runny.

    Annie: Ja, jag tycker också att det är himla synd!

    Solveig: Secret Peri-Wink-le är något ljusare i flaskan i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  11. Charlotte: Thank you so much! You're so sweet! :-)

    SvaraRadera
  12. Den ser ljuvlig ut. Jag tror jag måste ha den...

    SvaraRadera
  13. Sminkan: Neeeej, formulan är inte värt besväret! :-)

    Sparris: Det låter både fint och passande!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!