fredag 25 mars 2011

Color Club Raspberry Rush

De senaste dagarna har jag burit Raspberry Rush från Color Clubs vårkollektion Wicked Sweet. Det finns två rosa lack i kollektionen och Raspberry Rush är det mörkare av dem.

Färgen är väldigt tjusig och jag har fått ett helt gäng komplimanger för det. Grejen med Wicked Sweet-lacken är att de är doftsatta. Med tanke på namnet kanske man skulle förvänta sig att detta skulle lukta hallon, men doften får mig mest att tänka på någon isglass jag åt när jag var liten. Väldigt söt. Direkt efter lackningen känner man doften ganska tydligt. Efter några timmar så känner man den bara när man luktar på naglarna, men den försvinner aldrig helt.

Formulan var något rinnig, inte lika perfekt som Color Clubs formula brukar vara. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka bra.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "I love it! Jag är svag för neoner."

English: Color Club Raspberry Rush from the Wicked Sweet collection is a lovely neon pink. The fun thing about the Wicked Sweet polishes are that they're scented. You would think that this would smell like raspberries, but it doesn't really make me think of that. Instead, it reminds me of some popsicles I used to eat when I was a child. The scent is pretty obvious during the first couple of hours, but then it fades so that you can only smell it from a close distance. It never disappears completely though. The formula was a little runny, not as great as I've come to expect from Color Club. This is three coats.

8 kommentarer:

  1. Vilket härlig färg! Doft låter mest lite läskigt, tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag är så sugen på doftlack, men jag är inte helt säker på att jag kommer gilla det... Men jag vill prova, det verkar ju så roligt! :D

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker färg, ser nästan mumsigt ut! Skulle vilja shoppa ett bara för att provdofta :)

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker färg!

    Den här vill jag ha, måste testas eftersom att det doftar :)

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Ja, det är lite skumt faktiskt! Jag är glad att de inte doftar starkare, då hade det nog varit risk för huvudvärk.

    Annie: Nej, det är en kul idé, men jag är inte helt övertygad jag heller.

    Lackde naglar: Det tycker jag absolut att du ska göra, det är ju annorlunda om inte annat. :-)

    Carina: Ja, jag är supersvag för alla sorters neoner. :-)

    Charlotte: I like the finish also. So shiny!

    SvaraRadera
  6. Oh, det här är jag svag för. Mörkrosa och cerise glossiga lack. Mums. :)

    SvaraRadera
  7. Den var snygg men inte så unik ändå... Men doften är ett plus tycker jag. Det är lite roligt med någon udda grej med lacken, liksom.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!