måndag 31 januari 2011

OPI I Vant To Be A-Lone Star och jämförelser

OPI I Vant To Be A-Lone Star är ett isblått lack med subtilt silverskimmer. Färgen känns passande både nu när det är vinter utanför fönstren, men kommer också vara fin till våren.

Första två lagren blev lite strimmiga och ojämna, men det jämnade ut sig med tredje lagret. Formulan var annars bra, varken för tjock eller för tunn och lätt att kontrollera på nageln. Skimret syns inte så jättemycket på nageln, men gör att lacket ser glansigt och fint ut även utan topplack.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Fan vad vackert! Mer sånt! Är det månkudde nummer två kanske?"

Jag bestämde mig för att göra en liten jämförelse mellan lack i denna färgfamilj, bland annat Sea Spray som jag ju testade häromdagen.

I Vant To Be A-Lone Star är klart ljusast av dessa. Eyeko Rain Polish är något mindre grå i tonen, men China Glaze Sea Spray och Essie Sag Harbor är extremt lika varandra.

English: OPI I Vant To Be A-Lone Star is an icy shade of light blue with subtle silver shimmer. Very spring appropriate, but at the same time a nice shade for winter as well. The silver shimmer isn't very noticeable, but adds a lot of shine to it. The first and second coat applied a little streaky, but the third coat evened things out nicely. Other wise the formula was really nice, not too thick or too thin. I also decided to do a small comparison with a few other similar shades. I Vant To Be A-Lone Star is the lightest shade in the bunch.

7 kommentarer:

  1. Du har fått en utmaning av mig. http://mrsdatasliv.blogspot.com/2011/01/men-herregud.html
    Förlåt... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt vackert. Jag gillar!

    SvaraRadera
  3. Vad vackert det var!
    Bra jämförelse och typiskt att jag köpte Sea Spray fast jag har Sag Harbour...

    SvaraRadera
  4. Mrs Data: Men gah!! Lackar ju naglarna i soffan, men vår soffa tål inte att visas på bild. Får blurra den, haha! Och beställa ny soffa ASAP. :-D

    Nailsbynoir: Visst är det fint!

    Sminkan: Haha, jag tänker sällan på att jag kanske redan har ett liknande lack hemma. Det är inte mycket att göra när klickfingret är ute på äventyr. :-)

    SvaraRadera
  5. Nej, man har ju en del dupes... Och idag köpte jag det svarta ur NOX-serien bara för jag ville ha flaskan. Så kan det gå...

    SvaraRadera
  6. Snyggt, ett riktigt sommarlack!

    SvaraRadera
  7. Really nice colour, I like it!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!